آمادگی دانشگاه شهرکرد برای برگزاری کنکور سراسری
کد خبر: 3916275
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
رئیس دانشگاه شهرکرد خبر داد:

آمادگی دانشگاه شهرکرد برای برگزاری کنکور سراسری

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: برای برگزاری امتحان کنکور کارشناسی قرار بر این است که سالن‌های ورزشی، سلف سرویس‌ها و سالن‌های مطالعه برای ۷۰۰۰ داوطلب شرکت‌کننده کنکور سراسری به محل امتحان تبدیل شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سعید کریمی، ۲۲ مردادماه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره در کنار مسئولان بوده و به توسعه امور و بهبود پیشرفت فعالیت‌های علمی کمک کرده‌اند، به‌علاوه انعکاس اخبار بد هم خود هشدار دهنده و تلنگری بوده و می‌تواند سبب شفاف‌سازی شود.

وی به رتبه برتر روابط عمومی دانشگاه شهرکرد در سطح کشور اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۸۰۰۰ دانشجو در ۲۱۰ رشته - گرایش در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ۸ دانشکده در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و تعداد اعضای هیات علمی، ۳۶۰ نفر است.

رئیس دانشگاه شهرکرد تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل این دانشگاه را ۲۰ نفر و از کشور افغانستان عنوان و تصریح کرد: ۲ دانشجوی افغان از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و قرار است برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی رایزنی‌هایی با کشور عراق صورت بگیرد که در ارتقاء سطح علمی دانشگاه موثر است.

کریمی کسب رتبه‌های برتر دانشکده کشاورزی را یادآور شد و تصریح کرد: اساتید فعالی در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند و دانشکده‌های منابع طبیعی و دامپزشکی جزء دانشکده‌های موثر در کشور بوده، علاوه بر این یک درصد از اعضا برتر کشور در رشته‌های فنی در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه حضور داشته و تعدادی از اعضا هیات علمی دانشگاه فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور هستند.

نقش موثر پژوهشکده‌های دانشگاه شهرکرد در کشور

رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه پژوهشکده‌های دانشگاه شهرکرد از جمله نانو و زیست‌فناوری جایگاه مناسبی در سطح کشور دارند، گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان پژوهشکده علوم و طیور این دانشگاه تنها پژوهشگاه پیشرو در سطح کشور است که تحقیقاتی را روی جوجه‌های گوشتی صورت داده و طرح‌های متفاوتی را ثبت کرده است، پژوهشکده انتقال جنین دام این دانشگاه نیز توانسته طرح‌هایی در زمینه لقاح‌های خارج رحمی با دانشگاه امام حسین (ع) و گاوداری‌های کشور منعقد کند که در بهبود شرایط کشور نقش دارند و با توجه به اینکه این استان یکی از قطب‌های دامپروری کشور است به دنبال انجام اقدامات بیشتر در زمینه تکمیل تاسیس واحد دامپروری هستیم که کلنگ آن حدود ۱۲ سال است که زده شده و می‌تواند در زمینه پرورش طیور، گوسفند، گاو و زنبور عسل فعالیت کند.

کریمی با اشاره به اینکه خوابگاه‌های پسرانه دانشگاه شهرکرد قدمتی ۴۰ ساله داشته و نیاز است بازسازی شوند، اظهار کرد: نیاز است که خیرین برای ساخت مراکز آموزشی اقدام کنند، البته به لطف و همت یکی از خیرین استان خوابگاهی ۹۶ سوئیته و خوابگاه بنیاد ۱۵ خرداد توسط نیکوکاری دیگر برای دانشگاه ساخته شد و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

تکمیل دانشکده دامپزشکی نیازمند اعتبار است

رئیس دانشگاه شهرکرد یکی از طرح‌های در دست اقدام این دانشگاه را تکمیل دانشکده دامپزشکی عنوان و بیان کرد: کلنگ این دانشکده از ۱۰ سال پیش زده شده که پیشرفت فیزیکی آن قریب به ۹۰ درصد است و برای تکمیل آن نیازمند اعتبار هستیم تا روند احداث آن بیش از این به درازا نکشد و گفتنی است که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشکده کرسی‌هایی را در این حوزه اشغال کرده‌ و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
کریمی به اضافه شدن رشته‌های جدید در دانشگاه شهرکرد متناسب با نیاز استان پرداخت و توضیح داد: برای اضافه شدن هر رشته شرایطی از جمله جذب عضو هیات علمی آن رشته وجود دارد، رشته‌های حسابداری، مدیریت و اقتصاد در استان پرمتقاضی هستند و برای دانشکده هنر فارسان درخواست افزوده شدن تعدادی از رشته‌ها ابلاغ شده است.

وی در ادامه به افزوده شدن رشته دستیاری پرورش آبزیان در زمینه بیماری‌های شیلات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به رتبه نخست استان در زمینه پرورش ماهیان سردآبی و موفقیت رشته شیلات در دانشگاه شهرکرد، این رشته که تکمیل‌کننده رشته شیلات است به رشته‌های دانشگاه اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه شهرکرد به نقش ارتباط دانشگاه و صنعت اشاره و بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت نیازهایی را در قالب طرح بارگذاری کرده و در اختیار اعضا هیات علمی دانشگاه‌ها قرار می‌دهد که متناسب با آن این اساتید به ارائه راه حل بپردازند، یکی از طرح‌های این حوزه که با حمایت اداره کار، اداره می‌شود، تاسیس مدرسه کارآفرینی دانشگاه شهرکرد بوده  که به تکمیل ایده‌ها خواهد پرداخت.

۲ حلقه چاه آب دانشگاه شهرکرد خشک شده است

کریمی با اشاره به اینکه فضای سبز دانشگاه شهرکرد نیازمند رسیدگی بیشتر است، گفت: تامین آب کل دانشگاه از طریق ۳ حلقه چاه صورت میگرفت که ۲ حلقه چاه خشک شده است و جایگاه و موقعیت استان به صورتی است که دسترسی به آب‎‌های دیگر نداشته و اگر بخواهیم عمق چاه‌ها را افزایش دهیم منوط به ایجاد شرایطی است، جمع‌آوری آب‌های سطحی یکی از راه‌های مبارزه با خشکسالی این دانشگاه بوده و برای صرفه‌جویی بیشتر از پساب رستوران‌ها و خوابگاه‌ها برای فضای سبز دانشگاه استفاده خواهد شد.

وی به برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه شهرکرد اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه دو کنکور کارشناسی ارشد و دکترا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این دانشگاه برگزار شد و برای برگزاری امتحان کنکور کارشناسی قرار بر این است که سالن‌های ورزشی، سلف سرویس‌ها و سالن‌های مطالعه برای ۷۰۰۰ داوطلب شرکت‌کننده کنکور سراسری به محل امتحان تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha