گردشگران عزاداری یزدی‌ها را مجازی تماشا می‌کنند
کد خبر: 3916137
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

گردشگران عزاداری یزدی‌ها را مجازی تماشا می‌کنند

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه ناشی از کرونا، امسال محرم را به صورت مجازی به جهان معرفی می‌کنیم.

گردشگران عزاداری یزدی‌ها را مجازی تماشا می‌کنندبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، محمدمهدی رجائی‌فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: با توجه به موج دوم ویروس کرونا و اینکه هیئت‌های مذهبی استان عزاداری‌های خود را به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنند، برنامه‌های کمیته مذهبی معنوی نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام نیز حضور گردشگران خارجی را در استان نخواهیم داشت، تصریح کرد: در کمیته گردشگری مذهبی و معنوی در راستای مقابله با جو سنگین نادرست رسانه‌های غربی در زمینه ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی تلاش می‌کنیم زیرا که هر ساله گردشگران پس از شرکت در مراسم‌ها متوجه این تناقض می‌شدند و خود به عنوان سفیران فرهنگی ایران و اسلام واقعیت‌ها را منتقل می‌کردند.

رجایی‌فرد ادامه داد: امسال با توجه به شرایط موجود این امکان نیست و برنامه‌های عزاداری از آرشیو سال‌های قبل تولید محتوا شده و در فضای مجازی منتشر خواهد شد تا این کمیته به نوعی رسالت اصلی خود را به سرانجام برساند. سعی داریم با گردشگران خارجی که در سال‌های قبل در مراسم‌های عزاداری محرم یزد شرکت کردند، ارتباط مجازی برقرار کنیم تا تجارب و بازخوردهای مثبت حضور در مراسم را به زبان خودشان در فضای مجازی نشر دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش‌های فرهنگی افزود: سعی شده در کارهای نیکوکاری به صورت گروهی مثل کمک به مستضعفان شرکت و در پویش‌هایی مانند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کنیم. اقداماتی با همکاری کمیته‌های گردشگری الکترونیک، تولید محتوا، کودک، راهنمایان و طلاب شامل داستان‌سرایی واقعه‌های محرم انجام خواهد شد و آداب و رسوم عزاداری‌های یزد را در فضای مجازی و در کشورهای مختلف با هشتگ «محرم را مجازی ببینیم» به نمایش گذاشته می‌شود.

رجایی‌فرد با اشاره به همکاری اوقاف در تهیه بروشورهای محرم، بیان کرد: سعی شده ۱۳ محله با ۱۳ آداب و رسوم را شناسایی و در این زمینه تولید محتوا داشته باشیم و کمپین «یک تا ۱۳ محرم» روزانه محتواهای تولید شده را در فضاهای مجازی نشر دهند.

وی در پایان اظهار کرد: همه این برنامه‌ها به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و همکاری صدا و سیما و اداره اوقاف و دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران و تلاش راهنمایان و دوستان بخش خصوصی گردشگری و مسئولان حسینیه‌ها و تکایا در حال انجام است تا از شرایط خاص امسال استفاده کنیم و آرشیو مراسم‌های عزاداری محرم در سال‌های گذشته را تهیه کنیم.

انتهای پیام
captcha