تهیه آثار فاخر از زندگی شهدا جهت نگهداری در پژوهشکده تعلیم و تربیت
کد خبر: 3916135
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

تهیه آثار فاخر از زندگی شهدا جهت نگهداری در پژوهشکده تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر این‌که باید از زندگی شهدا آثاری فاخر تهیه و در پژوهشکده تعلیم و تربیت برای نسل آینده نگهداری کرد، گفت: محور برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، فرهنگ شهدای فرهنگی و دانش‌آموز باشد.

لزوم تهیه آثار فاخر از زندگی شهدا جهت نگهداری در پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه هم‌اندیشی دومین کنگره گرامی‌داشت شش هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان سه‌شنبه، بیست و یکم مرداد با حضور مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش لرستان، روسای سازمان‌های بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، نمایندگان سپاه استان، حوزه علمیه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در خرم‎آباد برگزار شد.

در این جلسه، علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مباحث مربوط به شهید و شهادت را به گنج‌هایی ارزشمند تشبیه کرد که باید با هم‌فکری و طراحی مناسب نسبت به استخراج این گنج‌های ارزشمند اقدام کرد .

وی با بیان این‌که باید برای دانش‌آموزان مباحث تربیتی را تشریح و محور همه امور انس با فرهنگ شهادت باشد، ادامه داد: اگر فرهنگ جهاد و استکبارستیزی به‌درستی به نسل جوان انتقال یابد، زمینه برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

نخعی طراحی برای اجرای مطلوب کنگره گرامیداشت شش هزار و ۳۰۰ شهید لرستان را مهم و اثرگذار عنوان کرد و گفت: طراحی و اجرای درست باعث حرکت به سمت اهداف متعالی و بهتر شدن جامعه، تعهد بیشتر، گذشت و ایثار می‌شود و همان فضایی که در دوران دفاع مقدس در کشور بود، در جامعه فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: این اداره‌کل با برنامه‌ریزی در ۲۴ شهرستان و منطقه، کارگروه‌هایی تشکیل خواهد داد تا با مطالعه، تحقیق و پژوهش، نتایج مطلوب فرهنگ ایثار و شهادت را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی با یادآوری این‌که باید از زندگی شهدا آثاری فاخر تهیه و در پژوهشکده تعلیم و تربیت برای نسل آینده نگهداری کرد، بر اهتمام ویژه به ارزش‌های دفاع مقدس در مدارس تاکیدکرد و گفت: محور برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، فرهنگ شهدای فرهنگی و دانش‌آموز باشد و پاسخگویی صحیح به شبهات دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد .

انتهای پیام
captcha