برخورد با هیئت‌های عزاداری فارس که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند
کد خبر: 3915754
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

برخورد با هیئت‌های عزاداری فارس که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت كرونا استان فارس با اشاره به برپایی مراسم‌ ماه محرم و اهمیت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به هیئات مذهبی هشدار داد كه در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی در مرحله اول به هیئات تذكر داده شده و بعد از آن نیز در صورت عدم توجه به این تذكر، نسبت به توبیخ و سپس لغو مجوز هیئت مذهبی اقدام می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت كرونا استان فارس شب گذشته، 19 مردادماه در گردهمایی مدیران هیئات مذهبی استان از تعطیلی یك هزار و 400 بقعه متبركه فارس طی ایام محرم خبر داد و گفت: طبق تصمیم ستاد مدیریت كرونا این اماكن به‌دلیل شیوع كرونا و به‌منظور حفظ سلامتی مردم تعطیل خواهند بود.

وی با بیان اینكه برگزاری مراسم‌های ماه محرم توسط هیئات مذهبی نیز باید با رعایت دقیق پروتكل‌های بهداشتی باشد، گفت: حداكثر مدت زمان مراسم در این شرایط 2 ساعت خواهد بود.

قاسم‌پور به هیئات مذهبی هشدار داد كه در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی در مرحله اول به هیئات تذكر داده شده و بعد از آن نیز در صورت عدم توجه به این تذكر، نسبت به توبیخ و سپس لغو مجوز هیئت مذهبی اقدام می‌شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به صحبت‌های نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در خصوص اهمیت رعایت مسائل بهداشتی گفت: آیت‌الله دژكام نخستین نماینده ولی فقیه در كشور بودند كه بر اجرایی كردن مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا تأكید كردند.

وی، مهم‌ترین شاخصه را در برگزاری مراسم‌های مذهبی ماه محرم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی دانست و گفت: استفاده از ماسك و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراسم‌ها ضروری است.

انتهای پیام
captcha