برگزاری مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید»
کد خبر: 3914533
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

برگزاری مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید»

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان از برگزاری مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید» در لرستان خبرداد.

برگزاری مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید»روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری مسابقه عاشورایی «سلام بر خورشید» در رده سنی کودک و نوجوان و خانواده با همکاری ادارات‌کل تبلیغات اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی و  صدا و سیما مرکز لرستان خبرداد.

وی افزود: بخش‌ کودک و نوجوان در رده سنی 5 الی 15 سال در بخش‌های نقاشی عاشورایی، عکس و فیلم عاشورایی، نوحه‌خوانی و شعر مذهبی و دکلمه‌گویی کودکان با محوریت عاشورای حسینی، خاطره‌گویی از مراسمات هیئت‌ها و مشارکت کودکان در مراسمات سال‌های قبل و یا امسال و بیان احساسات شور حسینی کودکان و داستان کوتاه زیر دو دقیقه از عاشورا و یاران امام حسین(ع) است.

بلواسی با اشاره به این‌که کودکان و نوجوانان می‌توانند نقاشی در مورد قیام عاشورا و نهضت حسینی را ارسال کنند، اضافه کرد: نقاشی باید از طریق موبایل به‌صورت افقی عکس با کیفیت گرفته شود و مشخصات کامل بر روی کاغذ نقاشی نوشته شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت لرستان ادامه داد: عکس مناسب در مراسمات محرم گذشته و فیلم  عاشورایی مثلاً در حین خواندن زیارت عاشورا و فراز «السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین» و یا عبارت‌ها و فرازهای دیگر... باشد.

وی گفت: والدین می‌توانند فرزندان خود را راهنمایی کرده و بیان احساسات کودکان از محرم و عاشورا فیلم و عکس از کودکان خود باید به‌صورت افقی و با کیفیت ارسال کنند.

بلواسی با اشاره به موضوعات بخش والدین، عنوان کرد: یکی‌از موضوعات این بخش پیام عاشورایی ویژه مادران در مورد حضرت علی‌اصغر(ع) و به یاد رباب با ارسال متن کوتاه  و دل‌نوشته‌ای دعاگونه به امام زمان(عج) در مورد فرزند شیرخواره خود که در آینده یار امام زمان(عج) شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت لرستان افزود: بخش ارسال پیام مادرانه به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) و به یاد رباب و بیان احساسات مادرانه با تصویر و فیلم کودک خود و فقط گفتار صوتی از مادر ارسال گردد، بیان داستان ویا احساسات و شناخت از حضرت رقیه(س) ویژه پدران همراه دختر خود و ارسال دلنوشته پدرانه در مورد حضرت رقیه(س)، بخش تصویری پدر همراه دختر کوچک خود  می‌تواند فقط تصویر دختر خود باشد تا سن هشت ساله و در مورد حضرت رقیه(س) و یا عاشورا حرف بزند و همراه تصویر دخترشان ارسال کنند و بخش ارسال دل‌نوشته‌های پدرانه به یاد حضرت رقیه(س) از این بخش‌هاست.

وی افزود: در هر دو بخش ویژه والدین لازم نیست که در تصویر باشند ولی همراهی‌های والدین با صحبت و  راهنمایی کردن و کمک می‌تواند تکمیل کننده و راهنمای بیان کودک باشد.

بلواسی عنوان کرد: همه والدین برای شرکت کودکان خود می‌توانند آثار بخش‌های مختلف را به آیدی زیر salambarkhorshid@ یا به شماره 09166694797 در واتساپ و یا تلگرام ارسال نمایند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت لرستان با اشاره به این‌که در هر بخش به آثار برتر جوایزی اهدا خواهد شد، افزود: آثار برتر، نمونه و خوب در برنامه کودک صدا و سیمای مرکز لرستان پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha