راه‌اندازی کانال‌های مجازی «یاوران نماز» و «مفتاح» در لرستان
کد خبر: 3914158
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

راه‌اندازی کانال‌های مجازی «یاوران نماز» و «مفتاح» در لرستان

مدیرستاد اقامه نماز استان لرستان از توزیع 300 بسته با محتوای آموزش نماز بین ائمه جماعات استان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا، سعی شده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نماز استفاده شود که در این راستا کانال‌های یاوران نماز و مفتاح در پیام رسان‌های داخلی راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی کانال‌های مجازی یاوران نماز و مفتاح در لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا بر لزوم ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی تاکید و اظهارکرد: با توجه به تعطیلی کارگاه های آموزشی و نشست‌ها به‌علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و این‌که ائمه جماعت در بحث آموزش بروز باشند، در فضای مجازی کانال یاوران و مفتاح در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا و واتساپ ایجاد شد است.

وی با ذکر این مطلب که باید فضای مجازی را به فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلام تبدیل شود، گفت: این کانال‌های مجازی با حضور مدرسین بومی به‌صورت روزانه محتوا آموزشی به‌صورت عکس، کلیپ و فایل صوتی ارسال می‌شود و ائمه جماعت به‌صورت آنلاین در قسمت مشاوره سؤالات و مشکلات خود را در میان می‌گذارند‌.

چراغی به اقدامات دیگر ستاد اقامه نماز برای ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: علاوه‌بر ایجاد کانال‌ها در فضای مجازی جهت آموزش بهتر، 300 بسته با محتوای آموزش نماز در بین ائمه جماعات استان به‌صورت رایگان به آدرس پستی آن‌ها ارسال شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با بیان این‌که این بسته‌ها در دو قالب محتوا ارسال می‌شوند، افزود: محتوای این بسته کتب نمازی و لوح فشرده است و محتوای بسته‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند، بخش اول مشتمل بر اپلیکیشن‌های قابل نصب در گوشی و بخش دوم بازی‌های با محتوای نمازی و آموزش شیوه‌های دعوت به نماز و آثار محتوایی است‌.

وی با ذکر این مطلب که بسته‌های فرهنگی با فرمت ویندوز است که قابلیت نصب بر روی رایانه را دارد، ادامه داد: بسته‌های مذکور به‌صورت پاور پوینت، pdf، فایل‌های صوتی یک دقیقه‌ای و چند دقیقه‌ای هستند، گفت: محتوای این بسته از مرکز تخصصی نماز درخواست شده است که پس‌از بروزرسانی با کمک ازدستگاه‌های اجرایی استان بر روی لوح فشرده کپی و در قالب بسته همراه با کتب از طریق پست در اختیار ائمه جماعت قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha