احتمال برگزاری غیرحضوری کلاس‌های سال‌تحصیلی جدید در لرستان
کد خبر: 3913397
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

احتمال برگزاری غیرحضوری کلاس‌های سال‌تحصیلی جدید در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: برای آغاز سال‌تحصیلی جدید ممکن است برخی شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا سفید، برخی زرد و یا حتی قرمز باشند در آموزش و پرورش بستر فراهم شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا نیمه‌حضوری یا غیر حضوری و از طریق شبکه شاد برگزار شود.

احتمال برگزاری نیمه‌حضوری یا غیرحضوری کلاس‌ها در سال‌تحصیلی جدیدبه گزارش ایکنا از لرستان، سید حمید مصطفایی، مدیرکل حج و زیارت لرستان امروز، هشتم مرداد در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ضمن گزارشی از فعالیت‌های حج و زیارت استان لرستان پیشنهاد همکاری در زمینه‌های فرهنگی و  آموزشی را داد که با استقبال مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مواجه شد لذا قرار شد در این زمینه تفاهم‌نامه‌های همکاری منعقد شود و از بسترهای آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ حج و زیارت استفاده شود.

وی با بیان این‌که با همکاری بیشتر و فراهم نمودن بستر مناسب می‌توان به اهداف تعلیم و تربیت دست یافت، آموزش و پرورش را از دستگاه‌های موفق کشور دانست و افزود: می‌توان با همکاری و هم‌فکری نسبت به اجرای برنامه‌های مشترک اقدام کرد.

مصطفایی کرونا را فرصتی مناسب برای رفع موانع دانست و اضافه کرد: با توجه به تعطیلی برخی برنامه‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، بستری فراهم شده تا با شناسایی موانع و مشکلات، نسبت به بهبود فرایند اقدام کرد .

علیرضا نخعی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این دیدار گفت: در آموزش و پرورش با وجود تعطیلی اجباری مدارس، برنامه‌ها و اقدامات مناسب همکاران باعث  ارتقای میانگین در دروس نهایی شد و در بعضی شهرستان‌ها و مناطق  این رشد تا ۱۲و ۱۳درصد در مقایسه با سال قبل رسید .

وی با بیان این‌که از اهداف مهم آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان کتب درسی و برنامه‌های آموزشی را رها نکرده و به فرآیند یاددهی و یادگیری ادامه دهند، اضافه کرد: کرونا فرصت مناسبی ایجاد کرد تا با مشارکت خانواده‌ها و هم‌فکری والدین و دانش‌آموزان بستر ارتقای کیفیت آموزشی فراهم شود.

نخعی با بیان این‌که در این بستر امکان ارتباط بیشتر ادارات شهرستان و مناطق و مدیران کل با وزارت فراهم شد و در نهایت همگرایی بیشتر باعث اعمال مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر شد، ادامه داد: در بستر آموزش هم در شبکه خاص دانش‌آموزان می‌توان فرایند تدریس را بررسی کرد و حتی امکان حضور در کلاس را هم به مدیران می‌دهد.

وی در خصوص سال‌تحصیلی جدید نیز گفت: برای آغاز سال‌تحصیلی جدید نگران نیستیم چراکه با توجه به شرایط موجود ممکن است برخی شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا سفید، برخی زرد و یا حتی قرمز باشند در آموزش و پرورش بستر فراهم شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها به صورت حضوری یا نیمه‌حضوری یا غیر حضوری و از طریق شبکه شاد و فراهم کردن بسته‌های آموزشی بتوان سال‌تحصیلی جدید را آغازکرد.

انتهای پیام
captcha