تمدید محدودیت‌های کرونایی لرستان تا ۱۰ روز دیگر
کد خبر: 3910643
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

تمدید محدودیت‌های کرونایی لرستان تا ۱۰ روز دیگر

استاندار لرستان از تمدید محدودیت‌های کرونایی استان تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص عدم برگزاری مراسم ترحیم به مداحان اطلاع‌رسانی کند.

تمدید محدودیت‌های کرونایی لرستان تا۱۰ روز دیگربه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار عصر سه‎شنبه، 24 تیرماه در نشست ستاد استانی کرونای استان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان به  اعمال محدودیت‌های جدید در این خصوص اشاره کرد و گفت: برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در استان ممنوع است و دفاتر ازدواج موظف هستند با اخذ تعهدنامه از زوجین مانع برگزاری هرگونه مراسم در این خصوص شوند.

وی به تعطیلی سالن‌های آرایش و زیبایی نیز اشاره کرد و افزود: حضور در تجمعات منوط به استفاده از ماسک است و نیروی انتظامی با هنجارشکنان محدودیت‌های کرونا برخورد می‌کند.

استاندار لرستان در ادامه از تمدید محدودیت‌های کرونایی لرستان تا ۱۰ روز دیگر خبر داد و اضافه کرد: هر گونه چاپ و نشر آگهی ترحیم ممنوع است و ارشاد اسلامی و اصناف برای پلمب واحدهای متخلف اقدام کنند.

خادمی با بیان این‌که شهرداری‌ها برای جمع‌آوری بنرهای ترحیم در سطح شهر اقدام کنند، افزود: دهیاران و بخشداران برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اقدام و در صورت بروز تخلف گزارش کنند این در حالی ‎است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر در زمینه استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم عروسی و عزا از اقدامات خوب است که باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص عدم برگزاری مراسم ترحیم به مداحان اطلاع‌رسانی کند و سازمان صنعت، معدن و تجارت موضوع تهیه و توزیع ماسک را در سطح استان اجرایی کند، اضافه کرد: تهیه و توزیع ماسک ارزان‌قیمت در ترمینال‌های مسافربری از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام شود.

استاندار لرستان با بیان این‌که ناوگان حمل و نقل عمومی در خصوص کاهش ظرفیت مسافران برای رعایت فاصله اجتماعی اقدام کند، گفت: تعزیرات نسبت به بازرسی و تعطیلی اماکن پر تجمع اقدام کند همچنین شهرداری‌ها نسبت به ضد عفونی و گندزدایی اماکن عمومی اقدام و ادارات آب و فاضلاب شهرستان‌ها در این زمینه با شهرداری‌ها همکاری کنند.

خادمی با اشاره به این‌که کمک‌های مؤمنانه به اقشار کم‌درآمد جامعه و آسیب‌دیده از کرونا ادامه پیدا کند، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی ناظران حوزه کاری خود هستند و ضرورت دارد با تخلفات برخورد کنند.

انتهای پیام
captcha