مردم از گرانی‎های بی‌منطق در عذاب هستند
کد خبر: 3910629
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

مردم از گرانی‎های بی‌منطق در عذاب هستند

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که مردم از جهت معیشتی در سختی به سر می‌برند و از گرانی‌های بی‌منطق در عذاب هستند، گفت: سازمان‌های مرتبط جدی‌تر به این موضوع ورود پیدا کنند؛ چراکه این گرانی‌ها توجیه ندارند و سبب بروز مشکلات معیشتی برای مردم شده است.

مردم لرستان از گرانی‎های بی‌منطق در عذاب هستندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد سه‌شنبه، 24 تیرماه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در لرستان متأسفانه برای بررسی مشکلات استان جلساتی از جانب مدیران برگزار نمی‌شود این در حالی‌است که با رعایت پُروتکل‌های بهداشتی و براساس برنامه زمان‌بندی شده باید مدیران با اقشار مختلف از جمله جوانان، رسانه‌ها، نخبگان و ... جلسات و گفت‌وگوهایی داشته باشند ولی متأسفانه شاهد این خلأ در استان هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری با وجود مسئولیت‌های ملی و بین‌المللی، قبل از کرونا و در حین کرونا با طبقات و اقشار مختلف از صنعت‌گران، کارآفرینان، کارگران، دانشجویان و ... نشست برگزار می‌کنند و شنونده سخنان آنان می‌شوند. اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده  از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی در فضای مجازی چون رودررو و به‌صورت پرسش و پاسخ نیست، سبب شده خلأ اطلاع‌رسانی اقدامات این دستگاه‌ها در استان به وجود بیاید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که مردم از جهت معیشتی در سختی به سر می‌برند، گفت: آن‌چه مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان گرانی بی‌منطق یاد می‌کنند، برای مردم آزاردهنده است و ضمناً در استان لرستان نیز بسیار زیاد است، برهمین اساس باید دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط جدی‌تر به این موضوع ورود پیدا کنند؛ چراکه این گرانی‌ها توجیه ندارند و سبب بروز مشکلات معیشتی برای مردم شده است.

مردم ولی‌نعمتان ما هستند

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین در دیدار با سرپرست و جمعی از کارکنان شرکت گاز لرستان با بیان این‌که یکی‌ از مطالبات مردم از گذشته تاکنون استفاده از سوخت پاک و ارزان بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه در جمهوری اسلامی  این مطالبه به‌خوبی محقق شده، گازرسانی از افتخارات ملی است که با تلاش کارکنان خدوم شرکت گاز فراهم شده است.

وی افزود: با گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از مناطق محروم شهری و روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و خوشبختانه در کشور، شاهد صف‌های طولانی گرفتن نفت و کپسول گاز نیستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به آثار مطلوب گازرسانی در کشور، گفت: بالا رفتن سطح رفاه مردم، کاهش سطح آلایندگی، کاهش هزینه‌ها‌، تأثیر در رونق اقتصادی، جهش تولید و همچنین رشد صنعت، دامپروری و ارائه خدمات، از جمله آثار مطلوب گازرسانی است.

وی با بیان این‌که مردم ولی‌نعمتان ما هستند، اضافه کرد: چهره به چهره با مردم صحبت کردن و ارائه گزارش اقدامات مهم جمهوری اسلامی در مساجد و مدارس بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه نسل امروز از مشکلات و سختی‌های ایستادن در صف گاز و نفت اطلاع ندارد و باید آن‌ها را توجیه کرد که از این نعمت بهینه به‌ بهترین شکل استفاده و صرفه‌جویی کنند.

شاهرخی گفت: نقاط آسیب‌پذیر استان را که در فصل سرما دچار مشکل می‌شوند باید شناسایی و مشکلات آن‌ها را حل کنیم و در گازرسانی‌های جدید پیش‌بینی حوادث آینده را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که رعایت عدل و انصاف در بیرون و درون دستگاه‌های اجرایی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اگر رئیس دستگاه، ناظر به تمام امور باشد به‌طور یقین، عدل و انصاف رعایت می‌شود، مردم استان از نرخ بالای بیکاری، عدم رونق کسب و کار و نرخ بالای تورم ناراحت هستند ولی آن‌چه بیشتر مردم را آزار می‌دهد تبعیض در استخدام‌هاست که افرادی به‌صورت ویژه در ادارات جذب می‌شوند و متأسفانه طی سال‌های اخیر شاهد چنین مواردی در شرکت گاز استان لرستان بوده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جذب نیرو در شرکت گاز باید براساس تخصص و مسابقه خدمت انجام شود البته این موضوع تنها مختص شرکت گاز استان نیست و باید در سایر دستگاه‌ها نیز بر اساس همین معیار شاهد استخدام باشیم. ارائه خدمات رفاهی در جمهوری اسلامی ارزشمند است ولی این خدمات باید منجر به اضافه شدن یاران امام زمان(عج) شود بر همین اساس تمامی خدمات ارائه شده باید پیوست فرهنگی و دینی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha