ناامیدی بنیان خانواده را با چالش مواجه می‌کند
کد خبر: 3910276
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

ناامیدی بنیان خانواده را با چالش مواجه می‌کند

مدرس حوزه و دانشگاه بدبینی، حقارت و ناامیدی را به‌عنوان اضلاع مثلث بدبینی نسبت به حجاب و عفاف برشمرد و گفت: ناامیدی، افسردگی را در خانواده به اوج می‌رساند و بنیان آن‌را با چالش مواجه می‌کند.

حقارت و ناامیدی؛ از علل بدبینی نسبت به حجاب و عفافبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام رمضان تیموری، از مدرسان حوزه و دانشگاه امروز، 23 تیرماه در کارگاه آموزشی با موضوع «ریشه‌یابی بدحجابی و راهکارهای فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف» که در  اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان برگزار  شد، بی‌هویتی خانواده را از مهم‌ترین علل بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز تمام مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه به نظام خانواده وابسته است و دشمن و ایادی آن با تشکیل مثلث تخریب که اضلاع آن خانواده، نظام آموزشی و الگو است درصدد از بین بردن عفت در جامعه هستند.

وی با بیان این‌که ما در تهیه خوراک تربیتی به خانواده ضعیف عمل کرده‌ایم، افزود: تربیت باید پیش از برقراری ارتباط فرزند با محیط صورت گیرد، امروزه تحت‌تاثیر فضای مجازی، الگوها غیرفعال شده‌اند و باعث منفعل شدن فرزندان به‌صورت ناخودآگاه شده است الگو تابع نظام خانواده بوده و باید در این نظام اصلاح شود.

تیموری بدبینی، حقارت و ناامیدی را به‌عنوان اضلاع مثلث بدبینی نسبت به حجاب و عفاف عنوان کرد و ادامه داد: ناامیدی، افسردگی را در خانواده به اوج می‌رساند و بنیان آن‌را با چالش مواجه می‌کند.

محمدحسین امینیان، مشاور مدیرکل و مدیر حراست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در این کارگاه آموزشی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، گفت:  باید توجه داشت که حجاب و عفاف مختص بانوان نیست و در جامعه‌ای که مردان تربیت نشوند زنان و خانواده نیز امنیت روانی نخواهند داشت.

وی عمده‌ترین مشکل در حوزه عفاف و حجاب را عدم پوشش رسانه‌ای و فرهنگی دانست و افزود: این موضوع به‌معنای باز نگه‌داشتن راه تهاجم فرهنگی است، در مسئله حجاب مسائل اقتصادی و نظارت‌ها نیز مؤثر هستند.

امینیان با بیان این‌که همه اعضای خانواده در تربیت فرزند دخیل هستند، از حجاب، متانت، عفت و خدمات بی‌شائبه بانوان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان قدردانی کرد و اضافه کرد: بانوان شاغل در این اداره‌کل با رعایت شئونات دینی، شرعی و اجتماعی در همه مسائل فرهنگی و برنامه‌های مذهبی حضور فعال دارند و پیشقدم هستند.

یادآور می‌شود، در این کارگاه که به‌همت روابط عمومی و دبیر کمیته عفاف و حجاب راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در سالن کنفرانس این اداره‌کل برگزار شد، بانوان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در این رابطه پرداختند.

انتهای پیام
captcha