نگاه اسلام به زنان، کرامت‌بخش و مترقی است
کد خبر: 3909982
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

نگاه اسلام به زنان، کرامت‌بخش و مترقی است

مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه جایگاه بانوان ایرانی، گفت: اسلام یک نگاه مترقی و کرامت‌بخش به زنان و مقوله حجاب دارد که هم زنان را در برابر هجمه‌های اجتماعی مصون می‌دارد و هم حفظ کرامت آنان را مورد توجه قرار می‌دهد.

بانوان نسبت به تبلیغات منفی دشمنان پاسخگو باشندبه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، شنبه، ۲۱ تیرماه در نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب بانوان شاغل در زندان‌ها که در اداره‌کل زندان‌های استان برگزار شد، با اشاره به نقش تربیتی بانوان و این‌که قدمت حجاب به طول عمر بشریت برمی‌گردد، گفت: اسناد و شواهد تاریخی به دست آمده، پوشش‌های متنوع و گوناگونی را برای زنان در طول تاریخ ارائه داده است.

وی با بیان این‌که حجاب با آزادی‌های فردی منافات ندارد، اضافه کرد: با این‌که تعالیم و دستورات اعتقادی برخی ادیان در حوزه حجاب بسیار سخت‌گیرانه است؛ اما اسلام یک نگاه مترقی و کرامت‌بخش به زنان و مقوله حجاب دارد که هم زنان را در برابر هجمه‌های  اجتماعی مصون می‌دارد و هم حفظ کرامت آنان را مورد توجه قرار می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان ادامه داد: صرف‌نظر از جنسیت زن، اسلام او را به پذیرفتن انواع نقش‌های سیاسی و اجتماعی تشویق کرده که همین سبب شده ما شاهد زنان بزرگی در طول تاریخ باشیم که تأثیرات عمیقی بر روند حرکتی جوامع خود داشته‌اند.

پرویزپور با بیان این‌که خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین و در عین‌حال مهم‌ترین نهاد اجتماعی کاملاً متأثر از نوع نگاه بانوان در حوزه تربیتی و آموزشی است، اظهار کرد: امروز شاهد تبلیغات منفی فراوانی از سوی دشمنان علیه جایگاه زنان در ایران هستیم و به همین خاطر لازم است زنان سرزمین ما برای مقابله با هر گونه هتک حرمت اجتماعی و پایین کشانده شدن کرامت و جایگاه آن‌ها در حوزه‌های پاسخگویی به انواع شبهات مطرح ‌شده از سوی بدخواهان به سلاح دانش مجهز شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به زنانی که به‌دلیل ارتکاب به جرم در زندان به سر می‌برند، افزود: خوشبختانه تعداد زندانیان زن در استان بسیار اندک است اما به‌منظور ارتقای سطح تاب‌آوری آن‌ها نیز لازم است از طریق برگزاری دوره‌ها و آموزش‌های متنوع و کاربردی، توانمندسازی این گروه از جامعه زندانیان را مورد توجه قرار داد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد زنان و دختران جامعه ما با بهره‌گیری از دستورات دینی و اخلاقی حضوری پُررنگ و اثربخش در مسائل مختلف اجتماعی داشته باشند.

لزوم مشارکت بانوان در پذیرش نقش‌های سیاسی

همچنین، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان نیز در این نشست هم‌اندیشی، گفت: زنان نقش بسیار مهم و حیاتی را در جامعه دارند که می‌تواند ضامن بقای بسیاری از قواعد اجتماعی باشد و آن نقش پرورشی بانوان است.

وی با بیان این‌که افزایش و کاهش ناهنجاری‌های جامعه، رابطه مستقیمی با کیفیت اجرای نقش تربیتی زن در خانواده و جامعه دارد، بر لزوم مشارکت بانوان در پذیرش نقش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأکید و تصریح کرد: هرگاه زنان حضور مناسبی در عرصه‌های مختلف اجتماعی داشته‌اند به‌خوبی توانسته‌اند مسئولیت‌های محوله را به شکل مطلوب اجرا کنند.

کشوری اضافه کرد: اگر به مقام زن از منظر اسلام بنگریم خواهیم دید این جایگاه در این مکتب مترقی بسیار قابل احترام و ارزشمند است و الگوهای فراوانی را می‌توان در همین رابطه معرفی کرد که همانا سرآمدترین ایشان حضرت فاطمه‌زهرا(س) است.

عضو شورای قضایی لرستان حضور کارکنان زن در زندان‌ها را پُر اهمیت دانست و افزود: همه کارشناسان حوزه منابع انسانی و بهره‌وری متفق‌القول هستند که زندانبانی کاری سخت و طاقت‌فرساست؛ اما با این حال همکاران بانوی ما در زندان‌ها توانسته‌اند به‌خوبی از عهده مسئولیت‌های خود برآمده و تلفیق این توانمندی با تعهداتی که در خانواده برعهده دارند، توانسته یک الگوی مطلوب ارائه دهد.

وی در این نشست همچنین تعداد کارکنان زن شاغل در زندان‌ها را چهل نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد این مجموعه بتواند نقش پرورشی و تربیتی خود را در بالاترین سطح ممکن ارائه دهند تا شاهد بازگشت آبرومندانه زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان باشیم.

انتهای پیام
captcha