شیراز نمود مذهبی پیدا کند / هشدار درباره فعالیت فرق ضاله در مناطق محروم
کد خبر: 3909645
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۲

شیراز نمود مذهبی پیدا کند / هشدار درباره فعالیت فرق ضاله در مناطق محروم

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: شیراز باید نمود مذهبی پیدا کند و این مسئله زمانی محقق می‌شود که حرم‌های امامزادگان مرکزیت و محوریت مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این شهر شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز، عصر پنج‌شنبه، 19 تیرماه در دیدار با معاون فرهنگی شهردار شیراز با یادآوری یادآوری نام‌گذاری این شهر از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی گفت: شهر شیراز به مانند یک حوض مملو از مروارید و گنج نهفته است و به نظر می‌رسد به‌ همین دلیل بود که مقام معظم رهبری استان فارس را در قله دانسته‌اند.

وی با اشاره به برخی اقدامات در خصوص نشان دادن چهره این شهر به‌ عنوان یک شهر هخامنشی افزود: با یک مدیریت واحد و منسجم و تبدیل این حرم‌ها به قطب فرهنگی شهر و استان می‌توان جلوی بسیاری از قضایای ضد فرهنگ را گرفت.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز ادامه داد: مسئله‌ای که بسیار مهم است، گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شیراز است و این شهر باید نمود مذهبی پیدا کند و مردم این معنا را حس کنند و این مسئله زمانی محقق می‌شود که این حرم‌ها مرکزیت و محوریت مسائل فرهنگی، اجتماعی، سياسی و اقتصادی این شهر شوند.

طاهری با ابراز تأسف از وضعیت اطراف این حرم‌های مطهر و مقایسه با حرم‌های مطهر و مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و حضرت معصومه(س) گفت: انتظار است متولیان فرهنگی در این شهر و معاونت فرهنگی شهرداری فرمایشات و دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری را تمام و کمال اجرا کنند و نتیجه اجرای فرامین و منویات ایشان اثرگذاری بیشتر این کلان‌شهر در مسائل مختلف خواهد بود.

وی با تأکید مجدد بر محور قرار گرفتن حرم‌های مطهر در مسئله فرهنگی و مذهبی و با یادآوری اینکه این امامزادگان لازم‌التکریم برای بیعت و دیدار با ولایت به شهادت رسیده‌اند، گفت: این محوریت قرار گرفتن باعث رونق اقتصادی و سیاسی شهر نیز خواهد شد و اگر حق خاندان عصمت و طهارت(ع) را به خوبی ادا کنیم، گره‌های زیادی از این شهر و استان از سوی همین بزرگواران باز خواهد شد و باعث عزت دنیا و آخرتمان خواهند شد.

طاهری ضمن تأکید بر اتصال حرم‌های مطهر حضرت احمدبن موسی‌الکاظم(ع)، حضرت سیدمیرمحمد(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به یکدیگر گفت: اجرای طرح 57 هکتاری باید در اولویت مسئولان اجرایی شهر قرار گیرد و همه مسئولان باید دست در دست هم تمام موانع اجرای این طرح ملی را از سر راه بردارند.

وی در پایان این دیدار خواستار فراهم شدن زمینه‌ای جهت پخش اذان حداقل در دو نوبت در تمام نقاط شهر با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شد و گفت: متأسفانه فعالیت‌های ضد دینی در مناطق محروم و کم‌برخوردار و حاشيه شهر زیاد شده است و گروه‌ها و فرق ضاله موریانه‌وار وارد خانه‌ها شده‌اند و فعالیت می‌کنند و این وظیفه شما را سنگین‌تر می‌کند که با همکاری حوزه علمیه به مقابله با این فرق ضاله بپردازید.

انتهای پیام
captcha