استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در کمیته‌های کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان
کد خبر: 3909629
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰

استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در کمیته‌های کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در کمیته‌های زیرمجموعه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی استفاده شود.

استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در کمیته‌های کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، پنج‌شنبه، 19 تیر ماه در جلسه خیرین مسکن‌ساز که با هدف مشارکت ساخت مسکن محرومان در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم محمد جعفر قاضی، گفت: شوق به عمران و آبادی و بذل و دستگیری در همه زمینه‌ها در وجود محمد جعفر قاضی وجود داشت و همچنین روحیه تواضع و فروتنی، سرمایه ارزشمند و گران‌بهای وی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در استان لرستان بسیاری از مسئولان همانند مرحوم محمد جعفر قاضی، راه را ادامه می‌دهند که البته باید دوندگی‌ها و تلاش‌ها بیشتر شود. باید زمینه‌ای فراهم شود که از ظرفیت و دلسوزی لرستانی‌های مقیم کشورها و استان‌های دیگر، برای رفع مشکلات مردم استفاده شود زیرا که راه توسعه استان، وفاق، وحدت و همدلی است. امروز از کلیه کارگزاران قوه مجریه، مقننه و قضایی، ائمه جمعه، خیرین و مردم، یک صدای واحد در راستای ارتقا فرهنگ دینی، توسعه و پیشرفت رو به رشد استان به گوش می‌رسد.

امام جمعه خرم‌آباد همچنین پنج‌شنبه، نوزدهم تیر در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان لرستان در سخنانی با تاکید بر این‌که شهدا راه خدا و رسول را پیروی کرده‌اند، گفت: ما وقتی که نماز می‌خوانیم با پیامبر، شهدا، صدیقین و صالحین پیمان می‌بندیم.

وی با تأکید بر این‌که شهدا مایه رونق حیات معنوی در هر کشوری هستند و یاد شهیدان یک امر واجب و بر همه ما فرض است، افزود: شهید تن و جان خود را در خدمت اسلام قرار داده است، شهید هم در دوران حیات و هم بعد از شهادتش با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می‌کند.

شاهرخی با بیان این‌که ما باید صدای شهید را بشنویم، اضافه کرد: برخی صدای شهید را می‌شنوند و برخی هم نمی‌شنوند، کسانی‌که صدای شهید را می‌شنوند باید آن‌را به گوش کسانی‌که نمی‌شنوند برسانند.

وی با تأکید بر این‌که کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان، محلی است تا صدای شهید را به آن‌هایی که نمی‌شنوند برسانیم و برای آن‌ها هم که می‌شنوند تاکید و یادآوری باشد، گفت: آن‌چه که مهم است این بوده که بتوان مدبرانه و به شیواترین روش این وظیفه را انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته امام حسین(ع) بهره می‌برد و امام حسین(ع) همچنان به ما درس می‌دهد، تصریح کرد: کسانی‌که وارث خون امام حسین(ع) بودند مدبرانه و با بهترین شیوه یاد ایشان را در دل‌ها زنده نگه داشتند.

شاهرخی ضمن اشاره به این‌که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) هنرمندانه پیام امام حسین(ع) را منتقل کردند، گفت: هدف و اقدامات ما نیز در شورای سیاستگذاری و کمیته‌های زیرمجموعه کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان، باید موجب تقویت حرکت به‌سوی اهداف و آرمان‌های شهدا باشد و با استفاده از شیوه‌های هنرمندانه و دقیق ، قرآن عزیز، اسلام درخشان و فرهنگ دینی را ارتقا بدهیم.

وی در پایان تصریح کرد: معارف شهادت که ایثار و ایمان است باید در قالب این کنگره به جامعه منتقل شود همچنین در کمیته‌های زیرمجموعه این کنگره علاوه‌بر شخصیت‌های حقوقی، از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی به شکل مطلوبی باید بهره ببریم.

انتهای پیام
captcha