مجمع نویسندگان دفاع مقدس فارس راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3909547
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸

مجمع نویسندگان دفاع مقدس فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از راه‌اندازی مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: همچنین در چهلمین سالگرد دفاع مقدس 100 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس را چاپ خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، به‌مناسبت هفته قلم و نقش اهالی قلم در فرهنگ پایداری عصر چهارشنبه، 18 تیرماه با حضور سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس از 12 جلد کتاب تازه چاپ شده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس رونمایی شد.

سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در این مراسم با بیان اینکه به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس برنامه‌ریزی لازم در راستای چاپ یک‌صد جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس استان در برنامه داریم، گفت: به‌همین منظور و در جهت ارتقای کمی و کیفی آثار چاپی و تسریع در روند تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس مجمع نویسندگان دفاع مقدس استان راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به خیلی از چیزها قسم خورده که یکی از آن قلم است و این نشان‌دهنده جایگاه قلم است که قلم و بیان ماندگارترین انتقال پیام هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان کرد: بعد از دفاع مقدس انقلاب فرهنگی که به وجود آمد تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس از طریق چاپ کتاب بود.

کوشکی افزود: در سال جهش تولید در حوزه فرهنگی و ادبی نیز می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم و این جهش می‌تواند تولید آثار ادبی است که در حوزه تاریخ شفاهی نیز باید اقدامات بیشتری در استان صورت بگیرد و تمامی ادارات و سازمان‌هایی که در دفاع مقدس نقش داشتند، تاریخ شفاهی خود را آماده کنند تا برای آیندگان روشن و مورد استفاده پژوهشگران قرار بگیرد.

وی از نویسندگان استان فارس درخواست کرد با تمام توان وارد میدان تولید آثار ادبی حوزه دفاع مقدس شوند تا عقب‌ماندگی‌های گذشته در جهت ثبت و ضبط دستاوردهای دوران دفاع مقدس جبران شود.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از 12 عنوان کتاب چاپ شده در 3 ماه اول استان فارس در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد که شامل «خروش بر طوفان» اثر صدیقه یوسفی، «بانوی کدخدا» اثر فاطمه رعیت‌نژاد، « قاب و فیروزه» اثر مرضیه مرادی، سکانس داستان و خاطره زلیخا بنی ایمان، «تلواسه» اثر محمد شکری‌فرد، «یک آسمان و سیزده خورشید» اثر حسن شیردل، «آسوس» اثر ابراهیم امینی، «گل پونه‌ها» اثر مهدی دریاب، «آخرین سخن عشق و لاله‌های واژگون» اثر همت‌علی حیدری، «سربند یا زهرا و یاداشت‌های یک شاهد» اثر حسن تقی‌زاده بهبهانی، «به‌رسم ادب و نگین سلیمانی» اثر دانیال بهادرانی و «کتیبه ژنرال» اثر اکبر صحرایی بودند.

انتهای پیام
captcha