انجام فعالیت‌های خانه قرآن بندرانزلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3909436
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

انجام فعالیت‌های خانه قرآن بندرانزلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

فعالیت‌های آموزشی و قرآنی موسسه خانه قرآن بندر انزلی این روزها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود در حال انجام است.

سجده مهماندوست، مسئول واحد اداری مؤسسه خانه قرآن بندرانزلی در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه، فعالیت‌های خانه قرآن نیز با هدف حفظ سلامتی قرآن آموزان به حالت تعلیق درآمد که با اعلام امکان شروع مجدد فعالیت‌های اجتماعی، این موسسه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از عید فطر سالجاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

مهماندوست با تاکید بر اینکه با هدف رعایت فاصله گذاری کلاس‌ها با کمتر از نصف ظرفیت تشکیل می‌شود، گفت: قبل از اعمال قرنطینه حدود ۲۱ کلاس آموزشی در رشته‌های مختلف قرآنی در این موسسه برگزار می‌شد و در حال حاضر هشت کلاس برگزار می‌شود که از آن جمله کلاس صوت و لحن، حفظ بزرگسالان خواهر، کلاس قرائت آزاد، همچنین کلاس دور خوانی، مداحی و تجوید تخصصی برای آقایان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه کلاس ارتقای قرائت برای علاقمندانی که در مسابقات قرآنی اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند برگزار شد، افزود: برای نوجوانان و کودکان فعلا کلاس‌های آموزشی برگزار نمی‌شود و فقط کلاس حفظ جز ۳۰ و حفظ جز یک تا ۵ به صورت مجازی توسط مربی مربوطه ویژه پسران دایر است.

مسئول واحد اداری موسسه خانه قرآن بندرانزلی با بیان اینکه ۸۸ مکتب قرآنی تحت نظر این موسسه در سطح شهرستان بندرانزلی فعالیت دارند، تاکید کرد: جلسات قرآنی این مکاتب در مساجد، حسینیه‌ها و منازل برگزار می‌شد که بعد از اعمال قرنطینه در دوران کرونا این محافل فعلا جلسات قرآنی برگزار نمی‌کنند.

مهماندوست به فعالیت مجمع خیرین قرآنی شهرستان بندر انزلی تحت نظر این موسسه اشاره کرد و گفت: بعد از عیدفطر تاکنون دو جلسه با حضور خیرین قرآنی برگزار شده که اتفاقا با استقبال خوبی از سوی خیرین روبه رو بود و از نظر هدیه‌های قرآنی رشد قابل توجهی داشت که امیدواریم هرچه زودتر به همت مردم و یاری خدای متعال شاهد ریشه‌کنی این ویروس و رونق مجدد برنامه‌های قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha