عضویت ۲۴ هزار نفر در کانون‌های مساجد لرستان
کد خبر: 3909161
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۱

عضویت ۲۴ هزار نفر در کانون‌های مساجد لرستان

مدیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۰۸ کانون فرهنگی و هنری با عضویت ۲۴ هزار و ۱۴۰ نفر در مساجد لرستان، گفت: ۸۰ درصد از اعضای کانون‌های مساجد لرستان را جوانان در رده سنی ۸ تا ۲۱ سال تشکیل می‌دهند.

عضویت 24 هزار نفر در کانون‌های مساجد لرستانمحمد ابدالی‌پور، مدیرستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد در ایام اوقات فراغت تابستانه، گفت: در حال حاضر 408 کانون فرهنگی هنری مسجد با عضویت 24 هزار و 140 نفر در لرستان فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که 80 درصد از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان را جوانان در رده سنی 8 تا 21 سال  تشکیل می‌دهند، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ظرفیتی بزرگ برای برون‌سپاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: لازم است عقد تفاهم‌نامه همکاری برای برون‌سپاری برنامه‌های حوزه اجتماعی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد توجه ویژه دستگاه‌های فرهنگی و سایر ادارات قرار بگیرد.

ابدالی‎پور تقویت حمایت‌های فرهنگی و برنامه‌ای از کانون‌های مساجد را ضروری خواند و اضافه کرد: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش می‌شود از ابزارهای فرهنگی و هنری برای تقویت فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بهره گرفته شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد لرستان با بیان این‌که نبود حمایت مالی مهم‌ترین چالش فراروی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان است، اظهارکرد: تقویت تجهیزات و حمایت فرهنگی و برنامه‌ای موجب شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha