خسارت 30 میلیارد تومانی کرونا به صنوف فرهنگی و هنری لرستان
کد خبر: 3909150
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

خسارت 30 میلیارد تومانی کرونا به صنوف فرهنگی و هنری لرستان

مدیرکل ارشاد لرستان گفت: بنا بر برآوردهای صورت گرفته، خسارت ناشی از کرونا به مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری استان تا پایان خرداد ماه بالغ‌بر 30 میلیارد تومان بوده است.

خبر پنجشنبه/////احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به شیوع کرونا ویروس که به‌دنبال آن با توجه به ضرورت قرنطینه خانگی و در خانه ماندن، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شد، گفت:  بنا بر برآوردهای صورت گرفته، خسارت ناشی از کرونا به مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری استان لرستان تا پایان خردادماه امسال بالغ‌بر 30 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و بر اساس توافقات صورت گرفته بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت‌نام از مشاغل دارای کد بیمه‌ای و کارگاهی برای بهره‎مندی از حمایت‌های دولتی، طی روزهای گذشته در سامانه «کارا» صورت پذیرفته و از روز پانزهم تیرماه نیز سایر کسانی‌که کد بیمه و کارگاهی ندارند می‌توانند با مراجعه به این سامانه، اطلاعات خود را ثبت نمایند.   

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تاکید بر لزوم اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا توسط عموم مردم، اضافه کرد: استفاده از ماسک و رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی بهترین راهکار مقابله با گسترش شیوع این بیماری است و هم استانی‌ها باید در این راستا از برگزاری و حضور در مراسماتی که مشمول تجمع و اجتماع گسترده است پرهیز نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: با اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنا بر تصمیم ستاد ملی، فعالیت آموزشگاه‌های هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی با رعایت دقیق فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، از ابتدای تیرماه جاری مجدداً از سر گرفته شده و کلاس‌های آموزشی با نفرات محدود، حتی‌الامکان یک نفره و زمان کمتری برگزار می‌شود.  

فتایی افزود: طی ماه‌های گذشته و از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت فضای مجازی برگزار گردیده و در این مدت زمان، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوعی در سطح استان به اجرا در آمده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این اداره‌کل در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، گفت: در سال‌های گذشته کلاس‌های اوقات فراغت ما با بهره‌مندی از ظرفیت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و آموزشگاه‌های هنری به‌صورت مداوم برگزار گردیده و در شرایط کنونی نیز بسیاری از هنرمندان و اساتید رشته‌های مختلف هنری با خلاقیت، فضای مجازی را به خدمت گرفته و هنرجویان خود را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام
captcha