آغاز رقابت قاریان و حافظان قرآن شهرستان‌های تهران
کد خبر: 3909091
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

آغاز رقابت قاریان و حافظان قرآن شهرستان‌های تهران

مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان تهران از صبح امروز، 17 تیر، در رشته‌های مختلف آغاز شده و تا 24 تیرماه ادامه خواهد داشت.

آغاز رقابت قاریان و حافظان قرآن شهرستان‌های تهران

به گزارش ایکنا، مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران در بخش بانوان از صبح امروز 17 تیرماه با حضور شرکت‌کنندگان رشته‌های مختلف آغاز شده است.

در این مسابقات، شرکت‌کنندگان به میزبانی آستان امامزاده عقیل(ع) شهرستان اسلامشهر در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء،‌ حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. این شرکت‌کنندگان از شهرستان‌هایی همچون شهریار، شهرقدس، اسلامشهر، رباط‌کریم، بهارستان، شهرری، پاکدشت، ورامین و پیشوا رقابت خواهند داشت.

همچنین در روز 18 تیرماه نیز بانوان شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ پنج جزء به میزبانی آستان امامزاده صالح(ع) تجریش رقابت خود را برگزار می‌کنند. در این روز شرکت‌‌کنندگان مناطقی همچون شمال‌غرب تهران، شمیران، فیروزکوه، دماوند، پردیس، شمال‌شرق تهران، لواسان، جنوب‌غرب، جنوب‌شرق، ناحیه سه و غرب تهران برای رقابت حضور خواهند یافت.

مسابقات بخش بانوان در ادامه و از روز 22 تا 24 تیرماه این بار به میزبانی آستان امامزاده حسن(ع) پیگیری می‌شود و در این روزها رقابت‌ها در رشته‌های حفظ 10، حفظ 20 و حفظ کل قرآن کریم پیگیری می‌شود، در این سه روز شرکت‌کنندگان مناطق شمال‌غرب، جنوب‌غرب، غرب، ناحیه سه و جنوب‌شرق تهران حضور دارند.

بر اساس گزارش ایکنا رقابت بخش آقایان نیز از 18 تیرماه آغاز می‌شود و تا 20 تیرماه ادامه دارد. مسابقات این بخش به میزبانی آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری و آستان امامزاده روح‌الله(ع) واقع در میدان امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، پس از حضور مهدی قره‌شیخلو، در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات سراسری قرآن کریم با تغییراتی مواجه شد که از جمله آنها منطقه‌ای برگزار شدن مسابقات در هر استان است، در این شیوه، شرکت‌کنندگان چند شهرستان یک استان به صورت منطقه‌ای رقابت خود را برگزار می‌کنند.

همچنین بر اساس گفته‌های مسئولان برگزاری مسابقات، تلاش شده است که این مرحله از مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

براساس اعلام مسئولان قرآنی اوقاف استان تهران در این استان در مجموع 500 نفر برای حضور در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از طریق ثبت‌نام درخواست حضور داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha