رونمایی از ۶ عنوان کتاب نویسندگان لرستانی
کد خبر: 3908921
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

رونمایی از ۶ عنوان کتاب نویسندگان لرستانی

شش عنوان کتاب از نویسندگان لرستانی یک‎شنبه، ۱۵ تیرماه در خرم‌آباد رونمایی شد.

رونمایی 6 عنوان کتاب نویسندگان لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، یک‎شنبه، 15 تیرماه طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از شش عنوان کتاب نویسندگان لرستانی رونمایی شد. احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم که ناشران و مؤلفیان این کتاب‌ها نیز حضور داشتند، با اشاره به متضرر شدن مشاغل فرهنگی و هنری از شیوع ویروس کرونا، گفت: این‌که نویسندگان و ناشران لرستانی با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی، رسالت خویش را فراموش نکرده و سنگر فرهنگ را خالی نگذاشته‌اند بسیار ارزشمند است و جای تشکر دارد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن‌ کریم به قلم و هر آن‌چه می‌نویسند قسم یاد کرده که نشان از اهمیت و احترام ویژه قلم و قلم به دستان در دین اسلام است و نقش نویسندگان و فعالان عرصه قلم و کتاب در تحولات بزرگ تاریخ بشر همواره ماندگار و پُررنگ است.

مدیرکل ارشاد لرستان اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات به وجود آمده پس‌از شیوع ویروس کرونا، جنبه حمایتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر باید پُررنگ‌تر باشد و تلاش لازم در این راستا صورت پذیرفته است تا خسارات ناشی از این بیماری بسیار کم‌رنگ‌تر شود.

در ادامه، رضا نیازی، معاون فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: به شکل پیوسته به‌دنبال معرفی اصحاب فرهنگ و تولیدات فرهنگی استان در سطح استان هستیم تا ضمن ارتقای جایگاه چاپ و نشر در استان، زمینه تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر استان فراهم آید.

در این مراسم از کتاب‌های «زاگرس مرکزی در دوران پیش از تاریخ» نوشته مهدی حیدری و عباس مترجم و «دستور زبان لری» (گویش بالاگریوه) به نویسندگی فرامرز محمدی از انتشارات اردیبهشت جانان، «خانه‌های تاریخی خرم‌آباد»(سبک معماری لری) اثر محمد محمدی‌اصل، «حمزه سیدالشهدا در بستر تاریخ» نوشته محمدرضا قیاسیان از انتشارات شاپورخواست و «نامه پایداری» تألیف علی عبدی‌بسطامی و مجموعه شعر «این روزها که نیستی» اثر محمدتقی عزیزیان از انتشارات پراکنده رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha