کلاس‌های مقطعی؛ آفت تربیت قاریان برجسته
کد خبر: 3908808
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

کلاس‌های مقطعی؛ آفت تربیت قاریان برجسته

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام بر لزوم تداوم کلاس‌های آموزش قرآن در طول سال تأکید کرد و گفت: مشکل جامعه قرآنی لرستان عدم استمرار آموزش و برگزاری مقطعی دوره‌های آموزش قرآن است.

مشکل جامعه قرآنی لرستان عدم استمرار آموزش استکلاس‌های مقطعی؛ آفت تربیت قاریان برجستهمحمد بهرامی، از قاریان ممتاز استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا لرستان، با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به آموزش‌های مستمر در حوزه قرآن، اظهار کرد: یکی‌ از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند به گسترش فعالیت‌های قرآنی کمک کند همبستگی و اتحاد بیشتر قاریان استان است.

وی با ذکر این مطلب که جامعه قرآنی و قاریان استان لرستان باید متحد باشند، بر لزوم تکریم پیشکسوتان قرآن تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات قرآنی در استان لرستان این است که ادارات متولی قرآن در حوزه آموزش به فعالیت‌های مقطعی اکتفا می‌کنند به‌طوری‌که یک استاد را برای مقطع کوتاه به استان آورده و بعد از آن این حرکت آموزشی استمرار ندارد.

بهرامی با بیان این‌که باید کلاس‌های آموزشی و حضور مربیان برجسته قرآن در استان لرستان مستمر و در طول سال ادامه داشته باشد بر لزوم استعداد‌شناسی ظرفیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم بر مملکت و شیوع ویروس کرونا باید استعدادهای قرآنی استان لرستان شناخته شده و به‌صورت مجازی آموزش داده شوند.

این قاری ممتاز با بیان این‌که برای تربیت قاریان برجسته قرآن باید سرمایه‌گذاری شود، اضافه کرد: کسانی‌که در مسابقات حائز رتبه می‌شوند قطعاً باید مورد حمایت دستگاه‌های متولی قرآن قرار بگیرند.

وی با بیان این‌که لرستان دارای استعدادهای قرآنی فراوانی است، افزود: این استان می‌تواند به مهد قرآن تبدیل شود اما به شرط این‌که همبستگی قاریان قرآن بیشتر شده و آموزش‌های تخصصی قرآن به‌طور مستمر در طول سال ادامه داشته باشد.

بهرامی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مشکلات جامعه قرآنی، گفت: باید مشکلات جامعه قرآنی به‌طور تخصصی با نمایندگان مجلس مطرح در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha