مشارکت ۲۴ هزار لرستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3908734
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

مشارکت ۲۴ هزار لرستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: تاکنون ۲۴ هزار لرستانی در دهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند.

مشارکت ۲۴ هزار لرستانی در جشنواره کتابخوانی رضویفرشته طهماسبی، مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به فراخوان دهمین جشنواره سراسری کتابخوانی رضوی، گفت: با فراخوان این جشنواره ملی که از اسفندماه سال گذشته هم‌زمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد، تاکنون بیست و چهار هزار نفر در این جشنواره فرهنگی که در فضای مجازی برگزار شده است، شرکت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به استقبال هم‌استانی بخش آنلاین جشنواره تا پایان تیرماه امسال تمدید شده و در صورت لزوم مجدداً تمدید می‌شود.

طهماسبی با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت فضای مجازی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در این استان، اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص مبارزه با بیماری کرونا و تعطیلی چندماهه مراکز فرهنگی و علمی، تاکنون بیش‌ از بیست و چهار هزار نفر در گروه‌های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب‌های داستانک‌نویسی، روزنامه کتاب، مسابقات چهارگزینه‌ای، پویش کتابخوانی و فعالیت‌های گروهی در بخش مجازی و الکترونیک جشنواره شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان خواستار شرکت آحاد جامعه در رده‌های سنی متفاوت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.samakpl.ir در مسابقات آنلاین این دوره شرکت کنند.

طهماسبی در تشریح سایر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی لرستان، گفت: در برنامه‌های فرهنگی نشست‌های کتابخوانی، مسابقات فرهنگی، نقد و رونمایی کتاب سال گذشته این نهاد بیش‌از ۴۵۰ هزار نفر شرکت کردند.

وی با بیان این‌که ۱۱۲ برنامه آموزشی داستان‌نویسی، طراحی و نقاشی نیز با حضور یک‌هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در استان برگزار شده است، ادامه داد: همچنین ۵۰۲ برنامه مناسبتی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد که حدود ۵۵۰ هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha