اجرای ۵ هزار طرح خوداشتغالی توسط کمیته امداد لرستان
کد خبر: 3908476
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

اجرای ۵ هزار طرح خوداشتغالی توسط کمیته امداد لرستان

معاون کمیته امداد لرستان از اجرای ۵ هزار و ۸۵۰ طرح خوداشتغالی توسط کمیته امداد استان با اعتباری بالغ‌‌بر صد و ۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال این نهاد خبر داد.

لامین‌اله کردعلیوند، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای ۵ هزار و ۸۵۰ طرح خوداشتغالی توسط این نهاد خبر داد و گفت: هزینه اجرای این طرح‌ها بالغ‌‌ بر صد و ۹۰ میلیارد تومان است که از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی تأمین‌ شده است.

وی به نحوه‌ ارائه تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود.

کردعلیوند با بیان این‌که سیاست اشتغال این نهاد حمایت از مشاغل خرد و زودبازده است، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۶۵ طرح با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی و دام‌پروری اجرا شده است.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد لرستان با بیان این‌که اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفاً در زمینه کسب‌وکار برای افراد آموزش‌دیده اجرا می‌شود، افزود: حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.

وی به آموزش مهارت فنی و حرف‌هایی به‌عنوان اولین گام ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرف و مشاغل در مؤسسات ذی‌صلاح جهت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به‌صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

کردعلیوند ایجاد اشتغال را مبنایی‌ترین فعالیت کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته پنج هزار و ۱۸۲ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف با اعتباری بالغ‌ بر ۱۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha