خرم‎آباد؛ میزبان کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان
کد خبر: 3908034
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

خرم‎آباد؛ میزبان کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان

کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستان سال آینده به میزبانی خرم‌آباد برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با این رویداد طی امسال و سال آینده، انجام شده است.

خرم‎آباد؛ میزبان کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس لرستان که شامگاه سه‎شنبه، دهم تیرماه برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع)، و این‌که شهدا بر گردن ما حق دارند و باید تلاش کنیم در روز قیامت شرمنده آنان نباشیم، گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون پاک شهدا و ایثارگرانی است که در هشت سال دفاع مقدس با نثار خون پاک خود، بقای آن‌ را تضمین کرده و ما امروز مفتخر هستیم که ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

وی اضافه کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان، مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است و ما این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

فتایی با تأکید بر این‌که نقش هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان در دوان دفاع مقدس، بی‌بدیل و کم‌نظیر بوده است، ادامه داد: هم‌زمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزایش تولیدات فرهنگی و هنری این حوزه یک ضرورت است که نیازمند جمع‌آوری و ساماندهی مستندات تخصصی بوده که امیدواریم با افتتاح باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان محقق شود تا اصحاب فرهنگ و هنر در راستای تولید اثر با مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی گفت: کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان لرستان سال آینده به میزبانی خرم‌آباد برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با این رویداد طی امسال و سال آینده، انجام گرفته است.

انتهای پیام
captcha