قرار گرفتن لرستان در شیب بالای ابتلا به کرونا
کد خبر: 3908032
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

قرار گرفتن لرستان در شیب بالای ابتلا به کرونا

استاندار لرستان با اشاره به قرار گرفتن این استان در شیب بالای ابتلا به کرونا، گفت: با توجه به وضعیت کنونی استان، اقدامات محدودکننده از اول هفته آتی اعمال خواهد شد و در این رابطه به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

قرار گرفتن لرستان در شیب بالای ابتلا به کرونابه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار در نشست بررسی وضعیت بیماری کرونا در لرستان که دهم تیرماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در چند روز اخیر از نظر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها در استان با رشد روبه‌رو شده و نشست امشب به همین دلیل برگزار شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی استان، اقدامات محدودکننده از اول هفته آتی اعمال خواهد شد و در این رابطه به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به روند قرار گرفتن استان در شیب بالای ابتلا به بیماری، گفت:  مراکز درمانی استان کاملاً در حالت آماده‌باش هستند و تعداد تخت‌های بستری برای ارائه خدمات به بیماران، افزایش بیشتری داشته است.

خادمی خواستار عدم حضور مردم در مراکز ازدحام جمعیت به‌عنوان کانون‌های شیوع بیماری شد و افزود: رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک کماکان به‌عنوان بهترین راه‌حل پیشگیری از بیماری به مردم توصیه می‌شود و انتظار می‌رود که مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان این‌که هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهرهای در وضعیت قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل شوند، اضافه کرد: مراکز تجمع توسط دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و پس از اعلام به دبیرخانه ستاد، متولی تجمعات احراز شود. همچنین تجهیزات و داروهای مورد نیاز مراکز درمانی برای بیماران کرونایی طی نامه‌ای به مرکز اعلام و تأمین شود.

خادمی با اشاره به این‌که فرمانداری‌ها هیئت‌هایی برای مراجعه به منازل متوفیان به‌منظور جلوگیری از برگزاری مراسم اعزام کنند، ادامه داد: رستوران‌ها فعالیت‌های خود را صرفاً به‌ غذای بیرون‌بر محدود کنند.

وی با بیان این‌که صداوسیمای استان نسبت به اطلاع‌رسانی و تهیه کلیپ هشداردهنده با حضور ائمه جمعه، ورزشکاران و هنرمندان اقدام کند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اطلاع‌رسانی وضعیت شهرها تا ساعت هشت صبح چهارشنبه هر هفته جهت برگزاری نمازهای جمعه اقدام کند.

خادمی تصریح کرد: اداره‌کل ارشاد اسلامی نسبت به اعلام ممنوعیت برگزاری تجمعات از نظر شرعی و اجتماعی و برخورد قضایی با بانیان تجمعات اقدام کند.

وی با بیان این‌که در محضرهای ثبت عقد از خانواده زوجین به‌منظور جلوگیری از ازدحام تعهد گرفته شود، گفت: سازمان صمت نسبت به تهیه ماسک با قیمت مصوب برای دانشگاه علوم پزشکی و توزیع در داروخانه‌ها برای استفاده مردم اقدام کند.

انتهای پیام
captcha