رشد 770 درصدی پرداخت زکات در البرز
کد خبر: 3907393
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

رشد 770 درصدی پرداخت زکات در البرز

مدیرکل کمیته امداد البرز از رشد ۷۷۰ درصدی پرداخت زکات در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 770 درصدی پرداخت زکات در البرز

محمد محمد‌ی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت وگوو با ایکنا از البرز با اشاره به نقش زکات در متعادل سازی وضعیت اقتصادی جامعه اظهار کرد: پرداخت زکات و وجوهات آن یکی از منابع رفع نیازهای معیشتی مددجویان کمیته امداد امام(ره) و سایر نیازمندان است.
وی افزود: وجوهات زکات علاوه بر صرف امور معیشتی نیازمندان صرف ارائه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، امور درمانی محرومان، تحصیل و آموزش فرزندان خانواده‌های نیازمند، تامین لوازم زندگی، صرف آزادی زندانیان غیرعمد و همچنین ساخت و تعمیر مسکن روستاها می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: به همت مودیان زکات در استان و امدادگران پرتلاش، استان البرز با رشد ۷۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته رتبه یکی از مسایل مهمی که در شرایط کنونی باید به عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی مورد توجه قرار گیرد، زکات است .
وی گفت : این نهاد با هدف احیاء سنت و واجب الهی پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می کند .
مدیرکل کمیته امداد البرز بیان کرد: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیون، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست‌های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت‌های مختلف از جمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این استان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha