اثبات رد روایتی ناصحیح در یک کتاب
کد خبر: 3906757
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

اثبات رد روایتی ناصحیح در یک کتاب

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ناصحیح بودن روایت دلیل برگشت حقوق یک شهید راوی را در کتاب «به شرط بهشت» اثبات کرد.

اثبات رد یک روایت ناصحیح در یک کتاببه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، کتاب «به‌شرط بهشت» که قرار است به‌زودی به همت انتشارات «مرزوبوم» منتشر شود در آن روایتی از سعید زاغری، دوست و همرزم شهید سعید امیری مقدم؛ شهید راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس درباره حق‌الناس نقل شده است. خاطره‌ای که برخی از سیاسیون جامعه این روز‌ها به‌اشتباه بر موضوع دیگری دامن زده‌اند که صحت ندارد. آن‌ها با اشاره به اینکه شهید امیری مقدم نتوانسته در جنگ به‌درستی با آرپی‌جی که در اختیار داشته، نشانه بگیرد و به هدف بخورد، حقوق خود را حلال ندانسته است، این در حالی است که در این کتاب، روایت صحیح مطرح شده و این ادعا را رد می‌کند. در این‌ باره می‌خوانیم:

بعد از عملیات والفجر ٨، تهران بودیم. یک روز با سیدسعید امیرى مقدم، به پایگاه مقداد سپاه پاسداران در میدان جمهورى اسلامى که معمولاً کارهاى اعزام به جبهه‌مان را آنجا انجام می‌دادیم، رفتیم. 

اثبات رد یک روایت ناصحیح در یک کتاب

من براى انجام کارى به یکى از واحد‌ها رفتم و سعید هم به واحد کارگزینى رفت. من زودتر کارم انجام شد و وقتى پیش سعید رفتم گفت باید به امور مالى برود. فکر کردم هنوز تسویه‌حساب نکرده و قصد دارد حقوقش را بگیرد. (به نیروهاى بسیج، بابت حضور در منطقه، ماهیانه ٢٤٠٠ تومان یعنى روزى ٨٠ تومان پرداخت می‌شد. البته اکثراً این مبلغ را در همان منطقه و روزهایى که به شهر می‌رفتند، براى امور شخصى و خرید مایحتاج خود، هزینه می‌کردند.)

در امور مالى، «سعید» مبلغ ٤٠٠ تومان، پرداخت کرد و رسید را دریافت کرد. ازش پرسیدم «جریان چیه؟» گفت: «بعد از عملیات، پایان حضورم در گردان را به مسئول کارگزینى اعلام کردم و گفتم دیگه بنا ندارم در منطقه و گردان بمونم ولى به دلیلى پنج روز در پادگان دوکوهه موندم و دیرتر نامه تسویه‌حساب گرفتم. در نتیجه، حقوقى که به من دادند، پنج روزش رو در خدمت گردان و سپاه نبودم، حقوق اون پنج روز رو به‌حساب سپاه برگردوندم.» 

انتهای پیام
captcha