همایش گام دوم تبلیغ در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 3906150
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

همایش گام دوم تبلیغ در یاسوج برگزار شد

همایش گام دوم تبلیغ به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در یاسوج با حضور مسئولان، مبلغان و فعالان فرهنگی برگزار شد.

همایش گام دوم تبلیغ در یاسوج برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، روز گذشته، یکم تیرماه درهمایش گام دوم تبلیغ، اظهار کرد: تأسیس نهادهای انقلابی همچون سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل در راستای تحقق تمدن اسلامی بوده است.

وی افزود: مأموریت اصلی سازمان تبلیغات تعبین و ترویج اسلام ناب محمدی با تمرکز بر خودآگاهی و شناخت آسیب‌ها و ظرفیت‌هاست. سازمان تبلیغات اسلامی تنها متولی توسعه فرهنگی و دینی نیست بلکه همه کسانی که واجد شرایط تبلیغ هستند باید در زمینه دست‌یابی به تمدن اسلامی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام افتخاری تصریح کرد: رعایت پیوست فرهنگی در برنامه‌های مختلف می‌تواند به نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی کمک کند، در استان هیئت‌های مذهبی زیادی داریم که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدنصیرحسینی، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروزه وظیفه داریم که برای ارزش‌های دین الهی تبلیغ کنیم. در حوزه تبلیغ باید مدیریت با برنامه‌ریزی و ساماندهی صورت گیرد.

وی افزود: هدف از تبلیغ این است که بدانیم در چه جاهای خوب کار شده و در چه جاهایی کم کاری شده و باید به خوبی به آن پرداخته شود. نباید برای اختصاص بودجه به حوزه فرهنگ و تبلیغ کم کاری شود، چرا که در ایام کرونا حوزه فرهنگ نیز دچار خسارت شده است.

حجت‌الاسلام حسینی ابراز کرد: مسئولان و مبلغین تلاش کردند که کمترین خسارت ناشی از کرونا را در استان داشته باشیم اما با وضعیت کنونی و برگزاری مجالس عروسی و عزا تمامی تلاش‌ها و زحمات از بین می‌رود و در صورتی که مردم استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در این خصوص ضربه خواهیم خورد.

حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این هماش گفت: مبلغان و روحانیون، متولیان بهداشت و درمان را در جهت مقابله با کرونا همراهی کنند. برای اینکه از این شرایط عبور کرده و مبتلایان و قربانیان کمتری در سطح استان داشته باشیم لازم است همه نهادها و دستگاه‌ها کمک کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تجلیل از کسانی که در نشر احکام اسلامی و گسترش مذهب تشیع نقش داشته‌اند، کار ارزشمندی است.

همچنین، ستار هدایت‌خواه، یک فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این همایش گفت: باید به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب آشنایی کامل داشته باشیم، چراکه در حال نبرد با تمدن غرب هستیم بنابراین باید نقشه راه در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: مبلغین باید در گام دوم تبلیغ ضمن آشنا بودن با سواد رسانه‌ای، سواد مخاطب خود را افزایش دهند. روزانه شبهات فراوانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود که باید با برنامه تهاجمی به این شبهات پاسخ داده شود.

یادآور می‌شود، در پایان این همایش ۴۰ نفر از مبلغان دینی و فعالان فضای مجازی استان تقدیر شدند.

انتهای پیام
captcha