برگزیدگان مسابقات فرهنگی ـ مذهبی ارتش در فارس تجلیل شدند
کد خبر: 3903246
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

برگزیدگان مسابقات فرهنگی ـ مذهبی ارتش در فارس تجلیل شدند

طی مراسمی از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، مذهبی و قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، مذهبی و قرآنی مركز آموزش علوم و فنون مكانیزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز، 13 خردادماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیز رضایی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی این مركز در مراسم مذكور گفت: در ماه مبارك رمضان به‌دلیل شیوع ویروس كرونا، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود را عمدتاً در فضای مجازی ویژه كاركنان و خانواده‌های آنان برگزار كردیم.

وی افزود: طی این ایام بیش از 17 مسابقه فرهنگی ـ مذهبی اعم از مناسبت‌های ماه مبارك رمضان، روز جهانی قدس، عید فطر، سالروز آزادسازی خرمشهر و غیره برگزار كردیم كه قریب 1400 نفر در این مسابقات شركت كردند و امروز از 163 نفر از آنان تجلیل می‌شود.

رضایی بیان كرد: این مسابقات شامل جشنواره حدیث ویژه فرزندان كاركنان، برنامه «روزه كله‌گنجشكی»  برای كودكانی كه به سن تكلیف نرسیده‌اند، «روزه اولی‌ها»، مسابقه كتابخوانی ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع)، مسابقه كتابخوانی سیری در نهج‌البلاغه از شهید مطهری، مسابقه كلیپ قرائت نماز ویژه فرزندان زیر 10 سال بوده است.

وی همچنین از برپایی 5 محفل قرآنی در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این محافل علاوه بر تلاوت آیات وحی، یكسری برنامه‌ها توسط حافظان قرآن و همچنین سخنرانی مذهبی انجام می‌شد كه در پایان سئوالاتی از مباحث مطرح شده در سخنرانی انتخاب شد كه به برگزیدگان این مسابقه نیز جوایزی اهدا كردیم.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی مركز آموزش علوم و فنون آجا در ادامه سخنان خود گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ تحولی بزرگ را در جهان خصوصاً جهان اسلام آغاز کرد و بعد از این تحول بزرگ که سرآغاز آن را می‌توان قیام خونین ۱۵ خرداد دانست و سپس به ثمر رسیدن آن که 15 سال بعد در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ اتفاق افتاد، همچنان شکوفایی درخت احیا شده اسلام ادامه دارد.

رضایی بیان كرد: ‌اگر بخواهیم به دید کلان میزان تاثیرگذاری پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در جهان و خصوصاً جهان اسلام ببینیم باید نگاه جامعی به ابعاد این قیام و ابعاد نظام اسلامی خودمان خصوصاً در تاثیرگذاری و حمایت از مسلمانان و جبهه مقاومت و کسانی که در صف جهاد و مبارزه سال‌ها ایستاده‌اند و این راه را ادامه می‌دهند ببینیم، این تاثیرات در تقابل دنیای استکبار مقابل انقلاب اسلامی ما قابل مشاهده است.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در فارس اظهار كرد: اکنون شما اگر به درون خود آمریکا که ادعای درست کردن جهان را دارد نگاه کنید شاهد هستید که با یک برخورد ناجوانمردانه با یک شهروند و همچنین بحث نژادپرستی و تبعیض چه غوغایی در آن جامعه برپا شده و این موضوع نشانگر این معنا است که مردم دیگر نمی‌ترسند و بیدار شده‌اند و در تمام دنیا این حرکت و سمت‌وسویی که جوامع اسلامی در عصر حاضر به تبع انقلاب اسلامی و مردم بزرگ و شجاع ایران آغاز کرده‌اند، ان‌شاءالله به پیروزی و آزادی در آینده ختم خواهد شد.

وی با بیان اینكه بعد از انقلاب اسلامی ایران ما شاهد توطئه‌های مختلف دشمن چه مستقیم و چه غیر مستقیم از دفاع مقدس تاكنون بود‌ه‌ایم، گفت: دشمنان از این حرکات جز آنکه انقلاب اسلامی ایران را به اضمحلال و انزوا بکشانند و یا از تأثیرات آن در بیرون از مرزهای خود بکاهند هیچ هدفی ندارند اما بحمدالله نه تنها در رسیدن به این اهداف ناموفق بوده‌اند، بلکه ما روز به روز خاکریزهای فرهنگی و سیاسی بیشتری را در جهان ایجاد کرده‌ایم که این امر جز با حضور دائم مردم ما در صحنه تحقق نمی‌یافت.

انتهای پیام
captcha