راهیابی ۱۶ کانون مسجد لرستان به مرحله کشوری «فهما»
کد خبر: 3903142
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

راهیابی ۱۶ کانون مسجد لرستان به مرحله کشوری «فهما»

مدیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در این استان، گفت: در حوزه فهما ۱۶ کانون به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند که دو کانون استان شایسته تقدیر و ۹ کانون به‌عنوان کانون برتر معرفی شده‌اند.

راهیابی 16 کانون مسجد لرستان به مرحله کشوری «فهما»به گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان امروز، 17 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیش‌ از 400 کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در استان، گفت: از مجموع کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، 274 کانون در مناطق روستایی و عشایری استان لرستان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به این‌که عمده کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان لرستان در بخش روستایی راه‌اندازی شده‌اند، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در روستاها به‌عنوان پایگاه‌های دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در راستای خدمت به مردم و تقویت فرهنگی دینی تلاش می‌کنند.

ابدالی‌پور با تأکید بر ضرورت تقویت کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که در لبیک به ندای رهبری در همه مساجد کانون فرهنگی ـ هنری مسجد راه‌اندازی شود.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون زیرساخت لازم برای تحقق این مهم فراهم نیست، بیان کرد: حمایت ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تخصیص اعتبار استانی برای تقویت مساجد و ایجاد زمینه لازم جهت راه‌اندازی کانون فرهنگی و هنری در مساجد ضروری است.

ابدالی‌پور در ادامه با اشاره به این‌که در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان لرستان تاکنون 24 هزار عضو ثبت شده داریم، افزود: با توجه به این‌که بیشتر اعضای کانون‌های مساجد جوانان و نوجوانان هستند، باید زمینه تقویت کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فراهم شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان لرستان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور، افزود: در استان لرستان این شورا به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و عضویت دستگاه‌های فرهنگی و هنری مساجد از سال 98 تشکیل شده است.

ابدالی‌پور در پایان با تجلیل از فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در رویداد ملی فهما، بیان کرد: در حوزه فهما 16 کانون به مرحله کشوری راه پیدا کردند که دو کانون فرهنگی و هنری استان شایسته تقدیر و 9 کانون فرهنگی ـ هنری مسجد به‌عنوان کانون برتر معرفی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha