مجازات‌های آموزشی جایگزین حبس شود
کد خبر: 3903135
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

مجازات‌های آموزشی جایگزین حبس شود

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر لزوم استفاده از جایگزین شدن مجازات‌های آموزشی به‌جای مجازات حبس، گفت: با توجه به نوع جرائم و غیرعمد بودن آن، می‌توان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کرد.

مجازات‌های آموزشی  جایگزین حبس شودبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری استان، جمعه، 16 خردادماه در جریان دیدار با محمدرضا آذرخش، مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان، اظهار کرد: دستگاه قضایی و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در راستای افزایش مشارکت مددجویان در دوره‌های آموزشی و ارائه خدمات بهتر باید تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که بسته به نوع جرم، عمدی یا غیرعمدی بودن آن می‌توان از روش‌های حایگزین حبس استفاده کرد، ادامه داد: در تعامل آموزشی و قضایی مجازات جایگزین آموزشی جای حبس برای زندانیان را می‌گیرد.

رزم بر لزوم توجه ویژه به جایگزینی مجازات‌های آموزشی به‌جای مجازات حبس، افزود: قول مساعد می‌دهم تا زمینه‌ای فراهم شود که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جایگزین حبس برای زندانیان شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان بر لزوم همکاری بین دستگاهی دادگستری و فنی و حرفه‌ای استان در راستای ارائه خدمات آموزشی بهتر به مددجویان و افراد در معرض آسیب تأکید کرد و گفت: باید در راستای هموار کردن مشکلات مددجویان، نهایت تلاش را به‌کار گرفت این در حالی‌ است که کمک به هم‌نوع آن‌ هم انسان‌هایی که حال به هر دلیلی در زندان به‌سر می‌برند از جمله وظایفی است که همه‌ ما باید جز وظایف اجتماعی خود قرار دهیم.

محمدرضا آذرخش، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این دیدار گفت: یقیناً اگر با نظارت و پی‌گیری‌های رئیس‌کل دادگستری لرستان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌جای مجازات برای زندانیان به‌عنوان یک فرهنگ، نهادینه شود، نقش بسیار تأثیرگذاری در کاهش آمار بازگشت زندانیان خواهیم داشت.

وی با اعلام آمادگی در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان، بیان کرد:  مجموعه فنی و حرفه‌ای لرستان در ترویج این فرهنگ و فراهم ساختن زمینه‌ مناسب در این راستا، نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha