مشارکت ۸۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح «سودای بندگی»
کد خبر: 3903124
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

مشارکت ۸۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح «سودای بندگی»

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان، با اشاره به اجرای طرح «سودای بندگی» در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ در استان، گفت: در مجموع ۸۵ هزار دانش‌آموز لرستانی، طی ۲۷ هفته در این طرح مشارکت داشتند.

مشارکت ۸۵ هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح «سودای بندگی»حجت مؤمنی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص طرح «سودای بندگی» شامل آموزش عملی وضو، نماز جماعت و شرکت مدارس در نماز جمعه که توسط معاونت پرورشی و فرهنگی استان لرستان در سال‌ تحصیلی ۹۹-‌۹۸ اجرا شد، اظهار کرد: این طرح از بیست و ششم مهرماه سال گذشته مصادف با اربعین حسینی و با حضور ۲ هزار دانش‌آموز در قالب ۲۸ آموزشگاه آغاز شد.

وی با ذکر این مطلب که طرح سودای بندگی در لرستان، جمعه، دوم اسفندماه سال گذشته به پایان رسید، افزود: هدف‌گذاری طرح سودای بندگی در مجموع ۲۷ هفته بود که با توجه به شرایط ایجاد شده و شیوع ویروس کرونا ۹ هفته برگزار نشد.

مومنی با اشاره به این‌که در مجموع ۸۵ هزار نفر از دانش‌آموزان معادل یک چهارم کل دانش‌آموزان استان در این طرح مشارکت داشتند، ادامه داد: از این تعداد ۲۳ هزار دانش‌آموز از نواحی یک و دو خرم‌آباد بودند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش استان،به برگزاری دو دوره مسابقه بزرگ «مکبری نماز جمعه» شهرستان خرم‌آباد با مشارکت ۳۰۰ دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: طی مدت برگزاری طرح سودای بندگی در مناسبت‌های مختلف ۱۹ برنامه سرود، تواشیح و مدیحه‌سرایی توسط دانش‌آموزان اجرا شد.

وی میانگین تعداد دانش‌آموزان هر آموزشگاه جهت حضور در طرح سودای بندگی را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد، آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد، آموزش و پرورش شهرستان‌های ازنا، بروجرد و رومشگان به ترتیب به‌عنوان شهرستان‌های برتر در طرح سودای بندگی شناخته شدند این در حالی‌ است که آموزش و پرورش مناطق کوهنانی، اشترینان و سپیددشت نیز به‌عنوان مناطق برتر در اجرای این طرح معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha