بازگشایی مساجد در استان لرستان
کد خبر: 3902622
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

بازگشایی مساجد در استان لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: تمام مساجد این استان که طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به مدت سه ماه تعطیل بودند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

بازگشایی مساجد در استان لرستانحجت‌الاسلام سعید مهدوی‎امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه‌ با بازگشایی مساجد سطح شهرهای لرستان، گفت: طی نشستی که یک‎شنبه، یازدهم خردادماه جاری به‌منظور بحث و بررسی درباره بازگشایی مساجد استان به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در دفتر امام جمعه خرم‎آباد برگزار شد، مقرر شد که مساجد استان لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدداً بازگشایی شوند.

وی با تأکید بر این‌که انتظار می‌رود مؤمنان و مردم متدین استان لرستان برای حفظ سلامت خود و هم‌وطنان‌شان نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند، اضافه کرد: اجرای مقررات بهداشتی و تداوم همکاری با مسئولان و مراکز درمانی و بهداشتی در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید مدنظر همگان باشد.

مهدوی‎امین با اشاره به وجود بیش‌از هزار و 600 مسجد شهری و روستایی در لرستان و این‌که بیشتر این مساجد روستایی هستند، ادامه داد: در حال حاضر تمامی مساجد شهری لرستان برای اقامه نمازجماعت باز هستند و در برخی روستاها نیز که روحانی مستقر یا روحانی طرح هجرت دارند می‎توانند در زمینه بازگشایی مجدد مساجد و اقامه نماز جماعت اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: بهتر است نمازگزاران مُهر و سجاده به همراه داشته باشند در منزل وضو بگیرند، ماسک و دستکش استفاده کنند و علاوه‌بر این در صفوف نماز جماعت رعایت فاصله‌گذاری مورد توجه ویژه باشد و حضور افراد در مسجد نیز کوتاه باشد و از برگزاری جلسات در مسجد پرهیز شود.

وی افزود: از دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده که در زمینه تهیه موادضدعفونی برای مساجد با هیئت‌امنای مساجد همکاری داشته باشند و هیئت‌امنا و ائمه جماعات مساجد نیز روزانه نسبت به ضدعفونی مساجد اقدام کنند.

مساجد؛ پایگاه‌های امدادرسانی به مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی‌بر تعطیل شدن مساجد در کشور که از اواسط اسفندماه سال گذشته انجام گرفت، گفت: با شیوع کرونا مساجد لرستان نیز مانند مساجد دیگر استان‌ها، نوع فعالیت خود را تغییر دادند و به‌جای برگزاری برنامه‌های دینی با تمام ظرفیت‌های موجود ازجمله استفاده از توان تشکل‌های دینی تبدیل به پایگاه‌هایی برای امدادرسانی به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشر محروم در سراسر استان شدند.

مهدوی ضمن قدردانی از ائمه جمعه و جماعت و هیئت‌امنای مساجد، روحانیان، خیران، تشکل‌های دینی و قرآنی، گروه‌های جهادی و اقشار مختلف مردم استان لرستان، اظهارکرد: تشکل‌های دینی، جوانان مسجدی، طلاب و روحانیون در قالب گروه‌های جهادی از روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا با قدرت به میدان آمدند و با حضور گسترده و هماهنگ با ستاد مبارزه با کرونای این استان با ضدعفونی کردن اماکن عمومی، گندزدایی معابر و محله‌های مختلف خصوصاً مناطق محروم، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی بین اقشار کم‌درآمد استان به‌صورت شبانه‌روزی در خط مقدم جبهه سلامت در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

انتهای پیام
captcha