منتخبان جشنواره استانی «ماه من» معرفی شدند
کد خبر: 3902559
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

منتخبان جشنواره استانی «ماه من» معرفی شدند

جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی استان لرستان با عنوان «ماه من» دوشنبه، ۱۲ خردادماه با معرفی منتخبان به کار خود پایان داد.

منتخبان جشنواره استانی «ماه من» معرفی شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی استان که در فضای مجازی تحت عنوان «ماه من» به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز برگزار شد، دوشنبه، 12 خردادماه با معرفی منتخبان به کار خود پایان داد.

این جشنواره با موضوعات خاطرات رمضان، نماز، نیایش و مقاومت و به‌صورت نمایشنامه‌خوانی رادیویی برگزار شد که از اهداف برگزاری آن می‎توان به بهره‌مندی از توانایی هنرمندان و شناسایی استعدادهای جوان عرصه نمایش استان و اعتلای فرهنگ دینی و مذهبی در دو بخش نمایشنامه‌نویسی و صداپیشگی اشاره کرد؛ کمااینکه جذابیت موضوعی و موفقیت در انتقال پیام و همچنین پرداخت هنرمندانه، نوآوری و خلاقیت در شیوه ارائه در اولویت ملاک داوری قرار داشت.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: هنرهای نمایشی ظرفیتی مناسب برای به تصویر کشیدن کاستی‌ها، ناهنجاری‌ها، نقاط قوت و مشکلات مبتلا‌به در جامعه است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در فضای مجازی در چارچوبی منطقی و در راستای قوانین و مقررات موجود، مدنظر قرار گرفت و امروز می‌توان گفت که شیوع ویروس کرونا ظرفیت فضای مجازی را به ما معرفی کرد و می‌توان از آن در تقویت فعالیت‌های این حوزه بهره گرفت.

فتایی با بیان این‌که شهرستان الیگودرز در اجرای جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف همواره موفق عمل کرده و این نشان‌دهنده ظرفیت‌های خاص فرهنگی و هنری این شهرستان است، گفت: هم‌زمان با ماه رمضان اجرای ۱۰ جشنواره فرهنگی و هنری در فضای مجازی در سطح استان توسط شورای طرح و برنامه اداره‌کل مصوب شد و بر همین اساس میزبانی جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی به شهرستان‌های الیگودرز محول و به‌خوبی برگزار شد.

در بخش دیگری از این مراسم حبیب جمشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز ضمن تشکر از مدیر‌کل، معاونت هنری اداره‌کل و دبیرخانه دائمی تئاتر استان، به ارائه گزارش کار دبیرخانه جشنواره پرداخت و گفت: پس از ارسال فراخوان نخستین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی استان لرستان در فضای مجازی، ۳۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که پس از بازبینی ۲۲ اثر به بخش مسابقه راه یافتند و در بخش پایانی جشنواره نفرات برتر معرفی شدند که برگزیدگان می‌بایست جهت دریافت هدایای نقدی خود، شماره حساب را در پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۶۶۶۶۲۳۶۲ اعلام کنند.

وی بیان کرد: پس از اعلام شماره حساب توسط برگزیدگان جوایز به حساب آنان واریز و تقدیرنامه‌های برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در فضای مجازی برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد و با هماهنگی‌های انجام شده آثار راه یافته به جشنواره هر شب از طریق فضای مجازی برای عموم مردم پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha