کمک ۶ میلیارد تومانی خیران به بخش درمان لرستان
کد خبر: 3902542
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

کمک ۶ میلیارد تومانی خیران به بخش درمان لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که خیران در خرید دستگاه‌های دیجیتالی، تنفسی و ... کمک کردند و در مجموع در قبل و بعد از کرونا بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان به ما کمک کردند، گفت: با کمک خیران CCU ،ICU و بخش زنان بیمارستان شهرستان ازنا راه‌اندازی خواهد شد.

کمک ۶ میلیارد تومانی خیرین به بخش درمان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز، 13 خردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به مشارکت خوب خیران برای خرید تجهیزات و لوازم حفاظتی پرستاران و پزشکان، گفت: خیران در بحث کووید ۱۹ ورود پیدا کردند و برخی از آن‌ها دستگاه‌های ونتیلاتور و دیالیز خریدند.

وی با اشاره به این‌که اگر از دستگاه دیالیز برای بیماران کرونایی استفاده شود باید آن دستگاه را فقط برای بیماران کرونایی اختصاص دهیم و مابقی بیماران نمی‌توانند از این دستگاه استفاده کنند، ادامه داد: بر این اساس مجبور شدیم برای بیماران کرونایی که نیازمند دیالیز هستند دستگاه دیالیز خریداری کنیم.

نیکبخت با بیان این‌که خیران در خرید دستگاه‌های دیجیتالی، تنفسی و ... کمک کردند و در مجموع در قبل و بعد از کرونا بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان به ما کمک کردند، اضافه کرد: با کمک خیران، CCU‌ ،ICU و بخش زنان بیمارستان شهرستان ازنا راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد وضعیت تخت‌های بیمارستانی در این استان نیز گفت: اورژانس بیمارستان شهید رحیمی در بیش ‎از ۲۰۰۰ متر مربع فضا راه‌اندازی شده و بین ۷۰ تا ۸۰ تخت به ظرفیت این بیمارستان اضافه شده است کمااینکه در همه بیمارستان‎های استان به فراخور وضعیت باید تخت اضافه شود.

نیکبخت در ادامه با اشاره به این‌که مجبوریم با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زندگی کنیم، بیان کرد: نمی‌توان یک‌طرفه قضاوت کرد و به اصناف بگوییم تعطیل کنید؛ چراکه زندگی آن‌ها مختل می‌شود اما می‌شود در مراسم ترحیم، عروسی و تجمعات شرکت نکرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با یادآوری این‌که تمام مشکلات ما در مورد کرونا ویروس مربوط به تجمعات است و چنان‌چه تجمعات محدود و کم شود به همان نسبت بیماری نیز کم می‌شود، گفت: دست‌ها هر نیم‌ساعت یک بار شست‌وشو داده شود و رعایت موازین بهداشتی ضرورت دارد و نیاز است افراد فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha