زمینه مطالبه‌گری برای دانشجویان فراهم شود
کد خبر: 3902538
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

زمینه مطالبه‌گری برای دانشجویان فراهم شود

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که تربیت کردن دانشجویان عدالت‌خواه سرمایه‌گذاری است، گفت: دانشگاه‌ها باید زمینه مطالبه‌گری را برای دانشجویان فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند عدالت‌خواهی را در جمع‌های بزرگ مطرح کنند.

زمینه عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری برای دانشجویان فراهم شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد دوشنبه، 12 خردادماه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برتر و فعالان نمایشگاه دهه فجر در خرم‌آباد با بیان این‌که حضور در جمع دانش‌آموزان همانند نسیم صبح دلنشین است، اظهار کرد: حضور در جمع دانش‌آموزان و فرهنگیان روح تازه‌ای به جسم و جان انسان می‌دهد.

وی افزود: پایه و اساس نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و هرگونه رشد اخلاقی، معنوی و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از درون آموزش و پرورش شروع می‌شود و در برخی زمینه‌ها چنان‌چه توسعه‌ای در کشور ایجاد شده به‌دلیل این بوده که در همان زمینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در نظام اسلامی به‌دنبال توازن در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هستیم و همچنین سند تحول بنیادین سندی در آموزش و پرورش است که به همه زمینه‌ها توجه دارد بر همین اساس برای اجرا شدن این سند در نظام آموزش و پرورش باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: در رویداد 22 بهمن‌ماه سال 57 دانش‌آموزان و معلمان و فرهنگیان به میدان آمدند و با شروع مهرماه و حضور معلمان و دانش‌آموزان در مدارس و ورودشان به عرصه قیام و انقلاب می‌توان گفت شمارش معکوس سرنگونی رژیم شاهنشاهی از همان‌جا آغاز شد.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: بسیاری از جوانان و دانش‌آموزان ایرانی در جبهه‌های دفاع مقدس بالغ شدند و شهدای دانش‌آموز و فرهنگی زیادی تقدیم استمرار جمهوری اسلامی شد و این نشان‌دهنده این است که هر گونه رشد و پیشرفت در کشور باید از مسیر آموزش و پرورش باشد و هر گونه هزینه‌ای که در نظام تعلیم و تربیت صورت بگیرد یک سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان این‌که توجه به معیشت فرهنگیان، آماده کردن زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی در حقیقت سرمایه‌گذاری است که سود چندین برابری نصیب نظام اسلامی خواهد کرد، ادامه داد: امروز وضعیت به‌گونه‌ای است که باید دانش‌آموزان ما از جهت علمی اقتدار لازم را داشته باشند؛ چراکه امام راحل نیز فرموده‌اند فتح‌الفتوح نظام اسلامی تربیت جوانانی مؤمن، انقلابی، با ایمان، عالم و متخصص است و همچنین مطالبه مقام معظم رهبری نیز تربیت هشت میلیون جوان مؤمن، انقلابی، معنویت‌گرا، پای کار و عدالت‌خواه است.

وی اضافه کرد: جوانان باید مطالبه‌گر و عدالت‌خواه باشند، ببینند در اطراف‌شان چه می‌گذرد و با توجه به این‌که حکومت ما یک حکومت علوی است جوان ما باید بداند این حکومت چه میزان بر ریل علوی و نبوی حرکت می‌کند تا به مقصود برسد.

شاهرخی افزود: دانشگاه‌ها باید زمینه عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری را برای دانشجویان فراهم کنند که بتوانند عدالت‌خواهی را در جمع‌های بزرگ مطرح کند این در حالی‌ است که تربیت کردن دانشجویان عدالت‌خواه سرمایه‌گذاری است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های دهه فجر و برنامه‌های مشابه همان تربیت نسل جوان تراز انقلاب است.

انتهای پیام
captcha