فراخوان جشنواره «حَصان» اعلام شد
کد خبر: 3902253
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی؛

فراخوان جشنواره «حَصان» اعلام شد

به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی فراخوان جشنواره هنری «حَصان» در راستای نهادینه‌سازی پوشش عفیفانه زائران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با هدف نهادینه‌سازی پوشش عفیفانه زائران به‌عنوان یکی از آداب، برگزاری جشنواره حَصان را در قالب‌های طراحی پوستر و تولید موشن گرافیک برنامه‌ریزی کرده است.

تولید آثار هنری خلاقانه و الهام‌بخش با موضوع آداب زیارت و پوشش زائران، ارتقای سطح کیفی آثار مرتبط با موضوع جشنواره و تجلیل از هنرمندان متعهد و حمایت از آثار برگزیده در رشته‌ موشن‌گرافی و طراحی پوستر را می‌توان از اهداف این جشنواره‌ هنری، برشمرد.

فلسفه حجاب عفیفانه و شاخص‌های آن به عنوان یکی از آداب زیارت، حجاب قومیت‌ها (مناطق و اقوام داخل و خارج) و زیارت و آداب حضور عفیفانه در محضر امام رئوف(ع) محورهای جشنواره حَصان است.

شرکت در جشنواره حَصان برای عموم طراحان حرفه‌ای، دانشجویان طراحی گرافیک، هنرمندان و سایر افرادی که تولید اثر می‌کنند به‌صورت فردی و گروهی فراهم است و از تولید و انتشار آثار برتر این جشنواره حمایت می‌شود.

مهلت دریافت آثار تا پایان خرداد‌ماه جاری است و داوری آثار از یکم تیرماه آغاز و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز در هفته عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند از طریق مراجعه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس: مشهد مقدس، تقاطع بلوار توس و خیام، باغ اردوگاه خاتون و یا به‌صورت تماس با شماره 05137600031 ثبت نام کنند و آثار خود را از طریق پایگاه Banovan.razavi.ir به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha