بررسی راهکار قرآن برای رویارویی با کرونا در کویت
کد خبر: 3902181
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

بررسی راهکار قرآن برای رویارویی با کرونا در کویت

راهکار قرآن و سنت نبوی برای رویارویی با کرونا و بیماری‌های واگیردار طی سمیناری مجازی به همت دانشکده مطالعات اسلامی دانشگاه کویت و با حضور اساتید دانشگاه‌های این کشور در این دانشگاه بررسی شد.

بررسی راهکار قرآن برای رویارویی با کرونا در کویتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از «الرأی»، این وبینار که روز جمعه، 9 خردادماه از طریق نرم‌افزار «زوم» و با ارائه 26 مقاله علمی برگزار شد، به بررسی راهکارهای رویارویی با بیماری‌های واگیردار در قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) و قواعد فقهی، کیفری و پزشکی در این باره پرداخت.
 
در نخستین جلسه این وبینار که به ریاست یاسر النشمی، از اساتید دانشگاه کویت برگزار شد، «درمان بیماری کرونا از دیدگاه قرآن و سنت» مورد بحث قرار گرفت و به راهکارهای قرآن در این زمینه پرداخته شد.
 
در این جلسه تأکید شد که باید در زمان مصیبت‌ و بحران‌ها از توصیه‌ها و ارشادات قرآنی استفاده کرد و بحران‌های انسانی از جمله بیماری کرونا، به همراه خود بیماری‌های روحی دیگری چون ترس، نگرانی، غم و اندوه، شک و بدبینی و ناامیدی می‌آورند که قرآن کریم می‌تواند راهکارهایی را در این زمینه ارائه دهد و آرامش و طمأنینه را به ارمغان آورد.
 
از سوی دیگر، «سندس العبید» با ارائه مقاله‌ای در خصوص اهمیت سیره نبوی در ایجاد آرامش روحی در رویارویی با بیماری کرونا اظهار کرد: سنت پیامبر(ص) شیوه‌هایی را برای چگونگی آرامش روحی در زمان بروز این بیماری‌ها با توکل بر خداوند متعال ارائه داده است.
 
در بخش دیگری از این وبینار که در آن «احکام عبادات در مقابله با کرونا» تبیین شد، اساتید دانشگاه‌های کویت در خصوص تأثیرات نماز و روزه بر این بیماری و راه‌های مقابله با ویروس کرونا از طریق انجام عبادات بحث و گفت‌وگو کردند.
 
«آلاء العبید» از سخنرانان وبینار در این باره تأکید کرد: اقامه نمازهای جماعت از جمله شعائر دین اسلام برای اعتلای کلمه «الله» و تحکیم دین اسلام است. اما با توجه به شرایط کرونا جایز است که اقامه نماز در مساجد به حالت تعلیق درآید و نمازها در منازل اقامه شود.
انتهای پیام
captcha