پیشرفت ٨۰ درصدی نماکاری حرم امامزادگان احمد و محمود(ع) دلفان
کد خبر: 3902073
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

پیشرفت ٨۰ درصدی نماکاری حرم امامزادگان احمد و محمود(ع) دلفان

رئیس اوقاف دلفان با اشاره به پیشرفت ٨۰ درصدی نماکاری حرم امامزادگان احمد و محمود‌(ع) دلفان، گفت: هزینه عملیات عمرانی این بقعه مبلغی در حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که بیشتر این هزینه از محل مساعدت‌های خیران انجام گرفته است.

پیشرفت ٨۰ درصدی نماکاری حرم امامزادگان احمد و محمود(ع) دلفانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام احمدوند، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسله و دلفان شنبه، 10 خردادماه در جمع خبرنگاران، گفت: این استان تعداد زيادی از بقاع متبركه و امامزادگان عظيم‌الشأن را در دل خود جای داده است و در شهرستان دلفان نيز حضور سه امامزاده از سلاله پاک نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) علاوه‌بر ايجاد روح و شكوه معنوی، غربت و مظلوميت اهل‌بيت(ع) را در تاريخ فرياد می‎زند.

وی افزود: یكی‌ از بقاع متبركه شهرستان دلفان بارگاه ملكوتی امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولين است كه در ۵۰ كيلومتری غرب شهرنورآباد مركز شهرستان دلفان و در بخش كاكاوند واقع شده است.

احمدوند اضافه کرد: هر ساله هزاران زائر شيفته ائمه اطهار(ع) و ارادتمندان واقعی آنان از مناطق مختلف استان‌های لرستان، همدان، كرمانشاه و ايلام به زيارت اين اماكن مقدس می‌آيند و در ايام تعطيلات نوروز اين امامزادگان ميزبان هزاران زائر دل سوخته اهل‌بيت(ع) است‌.

وی ادامه داد: امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولين گفته می‎شود اين دو امامزاده غريب و مظلوم از نوادگان امام موسی كاظم(ع) هستند و بقعه متبركه امامزادگان احمد و محمود(ع) در دامنه كوه باغبک واقع شده است و درختان و طبيعت سرسبز اطراف آن جلوه‌ای زيبا و دلنشين به آن بخشيده است‌.

حجت‌الاسلام احمدوند افزود: در سال ٩٧ پروژه عمرانی این امامزاده پس‌ از سال‌ها توقف مجدداً آغاز شد و در اولین مرحله به‌همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سلسه و دلفان و همچنین هیئت‌ امنای امامزاده، نصب اسکلت گنبد این امامزاده انجام شد و نماکاری و کاشی‌کاری گنبد نیز در آبان‌ماه سال گذشته به پایان رسید.

رئيس اداره اوقاف سلسه با یادآوری این‌که پیش‌بینی می‌شود عملیات نماکاری این بقعه که هم‌اکنون پیشرفت ٨۰ درصدی داشته تا پایان تابستان امسال خاتمه یابد، اظهار کرد: هزینه عملیات عمرانی این بقعه مبلغی در حدود 10 میلیارد ریال برآورد می‌شود که بیشتر این هزینه از محل مساعدت‌های خیران انجام گرفته است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک عملیات حصارکشی این حرم مطهر نیز آغاز شود.

انتهای پیام
captcha