کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن در زندان‌های لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3901654
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن در زندان‌های لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف لرستان گفت: در قالب یک تفاهم‌نامه کلاس‌های آموزشی طرح ملی حفظ قرآن‌ و حفظ موضوعی قرآن در زندان‌های لرستان برگزار می‌شود.

زبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان چهارشنبه، هفتم خرداد در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اوقاف و اداره‌کل زندان‌های لرستان، گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، برای مددجویان زندان، خانواده آن‌ها، کارکنان و خانواده کارکنان این اداره‌کل کلاس‌های آموزشی طرح ملی حفظ قرآن‌کریم در مقاطع سنی هفت تا ۱۲ سال ویژه حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم ، ۱۲ تا ۱۹ سال حفظ جزء ۳۰ و یک قرآن‌کریم و بالای ۱۹ سال حفظ جزء ۳۰، ۱ و ۲ و حفظ موضوعی قرآن برگزار خواهد شد.
وی ارتقای همکاری‌های متقابل و نیز نشر فرهنگ و معارف دینی و قرآنی بین دو اداره‌کل را از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه اعلام کرد و افزود: تامین مربیان آقا و بانو دوره‌های حفظ قرآن‌کریم، اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف ازجمله ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر و اجرای طرح فرهنگی زندگی به رنگ خدا از مفاد این تفاهم‌نامه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید با نیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی و سایر نیازهای روز اداره‌کل زندان‌های استان را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه برشمرد.
عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان لرستان نیز در این مراسم با اشاره به حمایت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در ایام سال از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی زندان‌ها افزود: برنامه‌های فرهنگی متعددی سالانه در مناسبت‌های مذهبی و ملی برای مددجویان زندان برگزار می‌شود.
وی همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم در مناسبت های مختلف سال برای مددجویان زندان نیز اشاره داشت و افزود: علاوه‌بر محافل قرآنی مسابقات قرآن نیز در سه گروه مددجوان، سربازان و کارکنان اداره‌کل زندان‌ها در ایام سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha