بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه هرمزگان به روی زائران
کد خبر: 3901349
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه هرمزگان به روی زائران

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان از بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه استان به روی زائران خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی این اداره کل از بازگشایی صحن‌های بقاع متبرکه به روی زائران از امروز، ۶ خردادماه، با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از حدود سه ماه پیش درب‌های بقاع متبرکه در استان بسته شده بود و در حال حاضر فعالیت مجدد این اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه بازگشایی صحن‌های امام‌زادگان روزانه یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب به روی زائران باز است، ادامه داد: زائران گرامی با رعایت تمام مسائل بهداشتی و غربالگری که در جلوی یک درب صورت می‌گیرد، وارد شده و پس از انجام یک زیارت مختصر از درب دیگر خارج می‌شوند.

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان با اشاره به اینکه ضدعفونی روزانه بقاع متبرکه و کتب ادعیه و کلیه سطوح امامزادگان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از افراد مسن و سالخورده، کودکان و افراد بیمار تقاضا داریم که تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط، به‌هیچ‌عنوان به این اماکن مراجعه نکنند.

آزادی با تأکید بر اینکه زائران هنگام تشرف به بقاع و امام‌زادگان واجب‌التعظیم باید موارد بهداشتی را کاملاً رعایت کنند، اضافه کرد: از زائران گرامی درخواست می‌کنیم شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن جانماز، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر شخصی را در نظر داشته و فاصله اجتماعی را در صحن‌ها رعایت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هیچ برنامه تجمعی در بقاع متبرکه اجرا نمی‌شود، بیان کرد: توصیه عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است که زائران عزیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha