نبود دستگاه پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون لرستان
کد خبر: 3899279
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

نبود دستگاه پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به نبود دستگاه پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون این استان، گفت: بیماران بهبودیافته کرونایی برای اهدای پلاسمای خون خود می‌توانند به سایر استان‌هایی که دستگاه پلاسماگیری از خون دارند، مراجعه کنند.

نبود دستگاه پلاسما در پایگاه‌های انتقال خون لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلام‌رضا حامدی، مدیرکل انتقال خون استان امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: چهار پایگاه انتقال خون، ماه مبارک رمضان در استان فعال است که خیران می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها خون خود را به نیازمندان این مایع حیاتی اهدا کنند.

وی با بیان این‌که دو پایگاه مرکزی خرم‌آباد و بروجرد در سه شیفت کاری از ساعت هشت صبح تا ۲۴ آماده خون‌گیری از اهداکنندگان است، ادامه داد: پایگاه انتقال علوی واقع در میدان امام خمینی(ره) خرم‌آباد نیز در دو شیفت صبح و شب و پایگاه انتقال خون الیگودرز در شیفت صبح آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان این‌که سال گذشته ۳۷ هزار و ۴۹۳ نفر در این استان خون خود را به نیازمندان این مایع حیاتی اهدا کرده‌اند، تصریح کرد: هر ساله در شب‌های قدر پویش «نذر خون» توسط اهداءکنندگان برگزار می‌شود که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و شب‌های قدر امسال نیز اداره‌کل انتقال خون با تمام توان خود در خدمت اهداکنندگان بود.

حامدی با تأکید بر این‌که متأسفانه پایگاه‌های انتقال خون لرستان از داشتن دستگاه پلاسما محروم هستند، گفت: بیماران بهبودیافته کرونایی برای اهدای پلاسمای خون خود می‌توانند به سایر استان‌هایی که دستگاه پلاسماگیری دارند، مراجعه کنند.

وی این اطمینان را به مردم داد که به‌منظور حفظ سلامت جامعه، پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مراکز خون‌گیری استان به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha