وقوع زلزله در فیروزآباد لرستان
کد خبر: 3897824
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

وقوع زلزله در فیروزآباد لرستان

دقایقی پیش زلزله‌ای با شدت ۳.۸ ریشتر فیروزآباد لرستان را لرزاند.

وقوع زلزله در فیروزآباد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مطابق برآورد اولیه مؤسسه ژئوفیزیک زمین لرزه‌ای با شدت ۳.۸ ریشتر در منطقه فیروزآباد لرستان به وقوع پیوست.زمان وقوع این زلزله ساعت ۱۲ و ۵۱ دقیقه و ۸ ثانیه ظهر امروز یکشنبه اعلام شده است. عمق وقوع این زمین لرزه ۱۳ کیلومتری از سطح زمین و مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۱۱۶ و ۳۳.۷۶۳ بوده است.

یادآور می‏‌شود، زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر ساعت یک و ۴۶ دقیقه بامداد جمعه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه نیز فیروزآباد الشتر را لرزاند که در شهرهای هم‌جوار نیز احساس شد این در حالی‌است که ظهر چهارشنبه، هفدهم اردیبهشت نیز زمین لرزه ۵.۱ ریشتری با مرکزیت فیروزآباد لرستان را لرزاند.

کیفیت نماز آیات بعد از زلزله

بنابر این گزارش، بعد از وقوع زمین‌لرزه نماز آیات وجوب فوری دارد و مردمی که زمین‌لرزه در آن‌جا رخ داده است باید به سرعت نماز آیات را اقامه کنند.

نماز آیات دو رکعت است و می‌توان به دو شکل خواند که در شکل اول بعد از نيت و تکبيرةالاحرام، حمد و سوره خوانده شود و به رکوع برود، سپس سر از رکوع برداشته و دوباره حمد و سوره را بخواند و به رکوع رود و به همین شکل ادامه دهد تا پنج رکوع کامل شود، سپس به سجده رفته و دو سجده به جا آورد و بعد براى رکعت دوم قيام کند و مانند رکعت اول انجام دهد و دو سجده را بجا آورد و بعد از آن تشهد بخواند و سلام دهد.

شکل دیگر اقامه نماز آیات این است که بعد از نيت و تکبيرةالاحرام در هر رکعت بعد از سوره حمد می‌توان یک سوره مانند توحید یا قدر را به پنج قسمت تقسیم کرد و بعد از هر قسمت یک رکوع و در مجموع پنج رکوع به جا آورد و نماز را ادامه داده و رکعت دوم را هم مانند اول اقامه کرده و تشهد و سلام بخواند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۶:۲۴
0
0
زمانی که زنا زیا زیاد شود زلزله فروان خواهدشد
captcha