برگزاری نخستین مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم
کد خبر: 3896554
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

برگزاری نخستین مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم

نخستین جلسه مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در آن به بحث و تبادل نظر درباره برپایی این شیوه جدید پرداخته شد.

برگزاری مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین مجمع مشورتی نمایشگاه مجازی قرآن کریم با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و جمعی از مدیران و صاحب نظران فرهنگی و دینی در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

در این جلسه عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به عدم برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی ابعاد برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن با توجه به فضای متاثر از ویروس کرونا در کشور است که امیدواریم با استفاده از رهنمودها، تجربیات و مشورت با صاحب نظران این عرصه، به نتایج خوبی برسیم.

وی تاکید کرد: تصور ما این بود که نهایتاً در تیرماه امکان برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاصل شود، اما با توجه به موانع پیش رو، متاسفانه این امر میسر نشد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه فضای مجازی را با توجه به اجرای پروتکل‌های بهداشتی امری ضروری دانست و افزود: خوشبختانه تجربه بسیار خوبی در تعطیلات عید نوروز 99 حاصل شد و اجرای موفق فاز اول طرح خانه‌های نورانی با شرکت ۷۵۰ هزار نفر از جمله این طرح‌هاست.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های دیگر در فضای مجازی، گفت: فاز دوم طرح «خانه‌های نورانی» ویژه ماه مبارک رمضان، «نخستین جشنواره کودک و نوجوان» با همکاری وزارت آموزش و پرورش و «دومین دوره جشنواره چلچراغ آسمانی» از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش روی معاونت قرآن و عترت است که با همکاری سایر بخش‌ها درصدد اجرای آن هستیم.

فقهی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر واژه بین‌المللی بودن طرح برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه نیز همانند نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طی سنوات گذشته واژه و وصف بین‌المللی بودن را در بر می‌گیرد و هدف ما این است فعالیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران را با توجه به ایام کرونا و شرایط کشور در فضای مجازی بسط و گسترش دهیم.

یادآور می‌شود در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌ها، اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج، محمود واعظی، مشاور امور بین‌الملل، مرتضی خدمتکار، مشاور اجرایی معاونت و تنی چند از صاحب‌نظران حضور داشتند و در راستای برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام
captcha