موزه شهدای اردبیل تا هفته دفاع مقدس تکمیل می‌شود
کد خبر: 3896304
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

موزه شهدای اردبیل تا هفته دفاع مقدس تکمیل می‌شود

استاندار اردبیل گفت: اعتبار استانی و ملی ساختمان موزه شهدای اردبیل تامین شده و تا هفته دفاع مقدس تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

موزه شهدای اردبیل تا هفته دفاع مقدس تکمیل می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: موزه شهدا در محل مناسبی قرار گرفته و خیابان منتهی به این موزه مکان بسیار مناسب برای اجرای برنامه‌ها و یادمان‌های شهدا است.
وی با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس‌جمهوری هنوز ابلاغ نشده است، افزود: در صورت ابلاغ این مصوبات اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.
استاندار اردبیل آزادی خرمشهر را یک روز تاریخی برای مردم ایران برشمرد و افزود: با تبلیغات و سخنرانی‌های گیرا با هزینه کمتر می‌توان نسل امروزی را با دوران رشادت‌های شهدا و ایثارگران آشنا کرد.
وی گفت: تبلیغ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت به جوانان و نسل امروزی که جنگ و ایثارگری را ندیده‌اند، وظیفه همه ماست.
بهنام جو با بیان اینکه در سالروز آزادی خرمشهر بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه توسط ارگان‌های متبوعه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها از سوی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اعلام می‌شود، البته به دلیل وجود ویروس کرونا در استان برگزاری هر گونه برنامه که سبب دورهمی افراد شود با رعایت پروتکل بهداشتی الزامی است.
استاندار اردبیل تصریح کرد: شهر‌هایی که وضعیت سفید در آن‌ها اعلام شود برگزاری برنامه‌ها و تجمعات با رعایت پروتکل بهداشتی بلامانع است، اما در شهر‌هایی که بنا به تشخیص ستاد مبارزه با کرونا هنوز سفید اعلام نشده باید موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت شود.
وی از پیگیری تامین منابع مالی برای احیا و ساخت المان‌های گلزار شهدای گمنام خبر داد و افزود: دستگاه‌های مرتبط باید مشکلات و کمبود‌ها را احصا و در اختیار حوزه عمرانی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha