«پژوهش»؛ محور برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی لرستان
کد خبر: 3895185
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

«پژوهش»؛ محور برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی لرستان

مدیر‎کل ارشاد لرستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، گفت: پژوهش‌محوری در رأس برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان قرار دارد.

«پژوهش» محور برنامه‎های شورای فرهنگ عمومی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سه‌شنبه، نهم اردیبهشت‎ماه، به همراه معاون هنری و مطبوعات، مسئولان ستادی و کارشناس شورای فرهنگ عمومی اداره‌کل با هدف تدوین برنامه‎های این شورا در سال جاری با حجت‎الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه و امام جمعه خرم‎آباد دیدار کرد. 

وی در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور و تعطیلی فعالیت‎های فرهنگی و هنری، 10برنامه مجازی جهت اجرا در سطح استان طراحی شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصرح کرد: بررسی راهکارهای تبیین و تحقق ابعاد مختلف بیانه گام دوم و شعار سال در سطح جامعه و همچنین بررسی شیوه‎های کاهش آسیب‎های اجتماعی، مهم‎ترین برنامه‎های شورای فرهنگ عمومی در سال 99 است و در همین راستا کارگروه‌های تخصصی در ذیل شورا تشکیل شده تا با تحقیق و پژوهش و استفاده از ظرفیت نخبگان و فرزانگان استان راهکارهای مناسب در این خصوص تدوین شود.

در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تلاش نظام سلطه برای ضربه زدن به اسلام و جوامع اسلامی، گفت: نظام سلطه نزدیک به 250 سال تمام امکانات انسانی و مادی خود را برای مقابله با دین اسلام صرف کرد؛ اما شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی با تدبیر و هوشمندی حضرت امام‌(ره) و جانفشانی مردم، در سال 1357 تمام این نقشه‎ها را خنثی کرد.

نماینده ولی‎فقیه در استان تصریح کرد: مدیریت جهادی کلید حل بسیاری از مشکلات امروز کشور ماست و در همین موضوع اخیر شیوع ویروس کرونا، اگر مدیریت جهادی نبود موفقیت‎های کنونی محقق نمی‎شد.

امام جمعه خرم‎آباد بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به‌گونه‎ای حرکت کند که نتیجه تصمیمات آن در سطح جامعه مشهود باشد و در این راه باید از ظرفیت فرزانگان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف بهره گرفت.

وی با بیان این نکته که ارزش‎های انقلاب باید در ارکان مختلف جامعه نمود داشته باشد، اظهار کرد: اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نباید در حلقه جلسات و همایش‌ها محصور بماند و باید در عمل نیز نمود پیدا کند که نقش شورای فرهنگ عمومی در این زمینه بسیار پررنگ است.

انتهای پیام
captcha