«رزمایش مواسات» عرصه نوپدید تبلیغ جهادی روحانیون است
کد خبر: 3891663
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

«رزمایش مواسات» عرصه نوپدید تبلیغ جهادی روحانیون است

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی محور فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در رمضان ۱۴۴۲ هجری قمری است گفت: «رزمایش مواسات» عرصه نوپدید تبلیغ جهادی روحانیون است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این موضوع که «رزمایش مواسات» عرصه‌های نوپدیدی را در حوزه تبلیغ اسلام ناب به وجود می‌آورد، اظهار کرد: با توجه به شرایط و محدودیت‌های به‌وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا؛ سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغان و روحانیون را در ماه مبارک رمضان متوقف کرد؛ اما با فتح باب جدیدی در این ماه پربرکت، رسالت خود را دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که فرمودند: «تَقَرَّبُوا إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِمُوَاسَاةِ إِخْوَانِکُمْ» بیان کرد: همانگونه که یکی از دلایل انجام فرائض معنوی تقرب به خداست، هزاران نفر از طلاب و روحانیون و مبلغان حاضر در روستاها، محله‌ها و شهر‌های سراسر کشور خدمات اجتماعی را محور فعالیت تبلیغی خود قرار می‌دهند. این راه ادامه‌ی فعالیت‌های تبلیغی است و «رزمایش مواسات» با نیت تقرب به خدا انجام می‌شود که از اهداف روزه داران و مجاهدان ماه رمضان است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه حضور حداکثری و میدان‌داری نقش آفرینانه علما و روحانیون در ابتلائات جوامع در تاریخ مشهود و مسبوق به سابقه است تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا مبلغان به میدان آمدند و نشان دادند میراث‌دار مجاهدت‌های اهل بیت علیهم السلام هستند و خود را در مرکز خطر قرار دادند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان این مطلب که باید از نسیم و جذبه‌ رحمت الهی در ماه مبارک رمضان تنفس و تجدید قوا کرد اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در اقدامی کنشگرانه با سازماندهی روحانیون و مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان و گسترش فعالیت‌های این شبکه تبلیغی عظیم در فضای مجازی، در نظر دارد تبلیغ در این عرصه را گسترش دهد و به طور جدی پیگیری می‌کند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است که روحانیون و مبلغین بیش از پیش به فضای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدهایش اشراف پیدا کنند و ان‌شاءالله این ماه با بهرمندی کامل از ابزار رسانه‌ای، ماهی معنوی‌تر و پرتوشه‌تر برای مردم خواهد بود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود بیان کرد: هدف ما بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه است، اما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و این برنامه متناسب با فضای فاصله گذاری اجتماعی طراحی شده است و اگر تغییرات بخشی یا ملی در برنامه‌ی ستاد ملی مبارزه با کرونا ایجاد شود برنامه‌های تبلیغی نیز تنوع بیشتری پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha