بالا بودن نرخ بیکاری در لرستان / مدیریت جهادی مورد توجه باشد
کد خبر: 3890096
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

بالا بودن نرخ بیکاری در لرستان / مدیریت جهادی مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که این استان، نیازمند مدیریت جهادی است، گفت: می‌طلبد در سال «جهش تولید» شاهد ایجاد اشتغال و تولید پایدار در استان باشیم.

لرستان نیازمند مدیریت جهادی است / ضرورت ایجاد اشتغال و تولید پایداربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد سه‌شنبه، 19 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در سخنانی با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد امام زمان(عج)، اظهار کرد: کشور ایران، یک صدم جمعیت جهان را دارد، اما به‌لحاظ منابع و ثروت در بعضی حوزه‌ها تا پنج صدم منابع دنیا را در ایران داریم.

وی با تأکید بر این‎که ۳۰ میلیون نفر جمعیت آماده به کار و بین ۱۵ تا ۴۰ سال در کشور داریم، تصریح کرد: این امر ظرفیت و ثروت عظیمی است، پنج میلیون دانشجو در کشور داریم که بین آن‌ها نخبگان، فرهیختگان و متفکران زیادی وجود دارد که این‌ها همه نقطه امید است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که این ظرفیت‌ها آینده را برای کشور روشن می‌کنند، ادامه داد: ایران، یک کشور چهار فصل است و این ویژگی‌ها و خصوصیات در استان لرستان مشاهده می‌شود، در لرستان ۱۲.۵ میلیارد متر مکعب منابع آبی وجود دارد که بیش از هشت میلیارد متر مکعب از آن مربوط به داخل استان است.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به وجود زمین‌های حاصل‌خیز و ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی لرستان، اضافه کرد: همچنین در استان ظرفیت‌هایی مانند معادن غنی، پتروشیمی، نفت، گاز و … وجود دارد و با وجود جمعیت جوان، ظرفیت‌های یاد شده، نقطه امیدبخشی برای استان لرستان هستند.

وی با تأکید بر این‌که تنگناهایی وجود دارد، افزود: به‌لحاظ بیکاری، لرستان یکی‌ از استان‌های اول، دوم و یا سوم است، نرخ تورم نقطه به نقطه، ماهانه و … بالاترین نرخ در کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که رونق کسب و کار در این استان در حد متوسط سایر استان‌های دیگر نیست، تصریح کرد: این‌ها علامت‌های خوبی نیست که وجود دارد و می‌طلبد در سال «جهش تولید» شاهد ایجاد اشتغال و تولید پایدار در استان باشیم.

حل مشکلات لرستان نیازمند کار انقلابی و جهادی است

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: مدیران جهادی باید در برنامه‌ها اعلام کنند با توجه به منابع دولتی، زمینه‌هایی که برای فعالیت بخش خصوصی فراهم می‌کنند و منابع بانکی، چند هزار شغل ایجاد خواهند کرد و رسیدن به این هدف با کار و همت مضاعف و تدبیر و برنامه میسر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کار باید با برنامه و آگاهی و همچنین متکی بر علم و درایت باشد، بیان کرد: آن‌چه که امروز مورد نیاز کشور و به‌خصوص استان لرستان بوده، مدیریت جهادی است و باید منابع انسانی و مادی را به‌نحوی مفید و کارآمد با نیت الهی برای رسیدن به هدف فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، هر جایی‌که مدیران ما پُرتحرک، پر انرژی و انقلابی بودند و توکل بر خدا داشتند کار پیش رفت و مشکلات حل شد و هر جایی‌که مسئول سست، منفعل و غیر انقلابی بود یا کار انجام نشد و یا اگر انجام شد از مسیر خودش منحرف شد، اظهار کرد: مدیریت جهادی در دفاع مقدس خودش را نشان داد، این مدیریت جهادی بعد از جنگ هم در جاهای دیگر ازجمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد.

شاهرخی با بیان این‌که عملکرد بنیاد مسکن قابل قبول و در سطح مدیریت کلان جهادی است و این از ثمرات نظام اسلامی هست، گفت: به‌دلیل این‌که عقب‌ماندگی‌ها تاریخی بوده برای رفع نیاز به کار مستمر و جهادی است.

وی تصریح کرد:  نظام اسلامی خدمات فراوانی در کشور و استان لرستان انجام داده است اما استان لرستان عقب‌ماندگی‌های تاریخی دارد و آمار و ارقام نشان می‌دهد که برای رسیدن به حد و اندازه‌ای که قابل قبول باشد باید تلاش مضاعف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به کارکرد انقلابی و جهادی بنیاد مسکن، بیان کرد: باید برنامه‌های آینده این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف استان لرستان به رونق اشتغال و تولید منتهی شود.

وی بر ضرورت پیگیری مدیران برای گرفتن سهم بیشتری از اعتبارات ملی با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha