برپایی «خیمه‌های معرفت مجازی» در بقاع متبرکه لرستان
کد خبر: 3888471
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

برپایی «خیمه‌های معرفت مجازی» در بقاع متبرکه لرستان

معاون اوقاف لرستان گفت: به‌همت ادارات اوقاف شهرستان‌ها و کمک مراکز افق مستقر در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت فیزیکی تبدیل به خیمه‌های معرفت مجازی شدند.

برپایی «خیمه‌های معرفت مجازی» در بقاع متبرکه لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: هر ساله با شروع سال نو طرح «آرامش بهاری» با برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و سرگرم‌کننده برای زائران و مجاوران امامزادگان برگزار می‌شد. این طرح از ۲۷ اسفند آغاز می‌شد و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت و خیمه‌های معرفت و غرفه‌های متعدد در بقاع متبرکه برپا بود.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه و به تبع آن ادارات‌ کل اوقاف جهت حفظ سلامت جان هم‌وطنان که حضور در تجمعات باعث شیوع این بیماری می‌شد تمام برنامه‌های فرهنگی و دینی و تجمعات در بقاع متبرکه ازجمله آرامش بهاری را تعطیل و برنامه‌هایی را بدون حضور مردم در بقاع متبرکه برگزار کرد.

عباس‌زاده اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های اوقاف در این ایام نظافت و ضدعفونی مستمر بقاع متبرکه، پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه از بلندگوهای بقاع متبرکه و پخش سایر ادعیه، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوهای امامزادگان، اجرای پیوست اجتماعی آرامش بهاری و طرح دست‌های مهربانی بود.

معاون اداره‌کل اوقاف لرستان ادامه داد: با همت و تلاش همه همکاران در ادارات اجرایی و اداره‌کل، هیئت‌امنا و خُدام، مراکز افق امامزادگان و مشارکت خیران بیش‌ از ۷۰۰ بسته اقلام غذایی و بهداشتی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان تهیه و بین فقرا و نیازمندان و مجاوران امامزادگان و مناطق محروم در سراسر استان لرستان توزیع شد.

عباس‌زاده با بیان این‌که تاریخ ثابت کرده که ایرانی همیشه از سختی و تهدید، فرصت می‌سازد و فعالان بقاع متبرکه از این قانون نانوشته مستثنی نیستند، اظهار کرد: به همت ادارات اوقاف شهرستان‌ها و کمک مراکز افق مستقر در بقاع متبرکه، خیمه‌های معرفت فیزیکی تبدیل به خیمه‌های معرفت مجازی شدند و امامزادگان از ظرفیت بالقوه اینترنت نهایت بهره را بردند و همه برنامه‌های آرامش بهاری را در فضای مجازی و بدون حضور فیزیکی شرکت‌کنندگان اجرا کردند.

وی زیارت مجازی، برگزاری و پخش زنده مراسم جشن اعیاد شعبانیه از صفحات و شبکه‌های مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی و همچنین برگزاری ادعیه به‌صورت زنده را از جمله برنامه‌های اوقاف در این شرایط کرونایی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برشمرد.

انتهای پیام
captcha