منابع آبی؛ پیش‌نیاز تحقق شعار سال
کد خبر: 3888440
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

منابع آبی؛ پیش‌نیاز تحقق شعار سال

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی استفاده بهینه از منابع آبی لرستان را پیش‌نیاز تحقق شعار سال در این استان دانست و گفت: کشاورزی رکن اصلی جهش تولید است.

منابع آبی؛ پیش‌نیاز تحقق شعار سالبه گزارش ایکنا از لرستان، مهرداد ویسکرمی، منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه، 12 فروردین در راستای بررسی وضعیت پروژه‌های آب منطقه‌ای لرستان با رضا میرزایی، مدیرعامل این شرکت دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار بر لایروبی سریع‌تر رودخانه‌های استان تاکید کرد و با دریافت گزارشی از آخرین وضعیت سدهای مخملکوه و زیبامحمد، گفت: از آنجایی‌که لایروبی رودخانه‌ها در کاهش شدت سیلاب‌ها تاثیر فراوانی دارد این موضوع باید با سرعت هر چه بیشتر انجام شود.

ویسکرمی با اشاره به این‌که از آنجایی‌که سد مخملکوه نقش بسیار مهمی در تامین آب شرب پایدار برای شهر خرم‌آباد دارد باید تلاش شود هرچه سریع‌تر تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد بر اجرای سدهایی مانند سراب تلخ، کاکاشرف، داربلوط، میانکوه و معشوره که تخصیص حق‌آبه آن‌ها انجام شده است تاکید و بیان کرد: آب نقش بسیار مهمی در توسعه دارد و لذا اگر می‌خواهیم در حوزه‌های مختلف پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید آب لازم را در اختیار داشته باشیم کمااینکه در حوزه کشاورزی با ایجاد سدها می‌توان هزاران هکتار اراضی کشاورزی را آبی کرد و از این طریق به ایجاد اشتغال رسید.

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم شورای اسلامی استفاده بهینه از منابع آبی لرستان را پیش‌نیاز تحقق شعار سال در لرستان دانست و با یادآوری این مطلب که آب نقش مهمی در توسعه استان دارد، ادامه داد: در این حوزه یکی از ملزومات جهش تولید در استان لرستان این است که آب کافی در اختیار کشاورزان و صنعت‌گران قرار گیرد و این موضوع وظیفه مسئولان شرکت آب منطقه‌ای را سنگين‌تر می‌کند؛ لذا باید با مدیریت جهادی در این زمینه گام برداشت.

وی با ذکر این مطلب که نمایندگان مجلس باید از مدیرانی که در راستای توسعه استان و رفع مشکلات موجود جهادی عمل کنند با تمام توان حمایت کنند، اضافه کرد: یک مدیر موفق کسی است که به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و بی‌اهمیت به‌دنبال استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای حل مشکلات باشد و نمایندگان مجلس نیز قطعاً از یک مدیر مقتدر چیزی جز خدمت و تلاش جهادی نمی‌خواهند.

وی در پایان یادآور شد: این‌که یک نماینده به‌جای انجام وظایف قانونی خود صرفاً به‌دنبال تحمیل نیرو به مدیران و جابه‌جایی افراد در ادارات باشد بر خلاف حرکت در مسیر توسعه است و مدیری نیز که در این مسیر گام بردارد نمی‌تواند وظایف خود را به‌درستی انجام دهد و چنین حرکاتی به ضرر مردم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha