تمدید طرح رعایت فاصله اجتماعی تا بیستم فروردین
کد خبر: 3888392
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱

تمدید طرح رعایت فاصله اجتماعی تا بیستم فروردین

استاندار لرستان از اجرای طرح رعایت فاصله اجتماعی تا بیستم فروردین‌ماه جاری در استان خبر داد.

تمدید طرح رعایت فاصله اجتماعی تا بیستم فروردینبه گزارش ایکنا از لرستان، موسی خادمی، استاندار، سه‌شنبه، 12 فروردین در جمع خبرنگاران در خصوص روند اقدامات و تدابیر مبارزه با بیماری کرونا در این استان، گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که در روز هشتم فروردین شروع شده بود و قرار بود تا پانزدهم فروردین ادامه داشته باشد تا روز بیستم فروردین‌ماه جاری تمدید شد.

وی با تاکید بر تعطیلی بازار، کنترل خروجی و ورودی شهرها، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان بیستم فروردین‌ماه جاری، اضافه کرد: در نشست ستاد کرونای لرستان مصوب شده افرادی‌که دارای علائم کرونا هستند و آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ولی شرایط مناسب را برای قرنطینه خانگی ندارند و راضی نمی‌شوند وارد نقاهت‌گاه شوند، به‌خاطر حفظ سلامت جامعه با حکم قضایی و دستورات انتظامی به نقاهت‌گاه منتقل شوند.

وی افزود: در این نشست همچنین مصوب شد افرادی‌که دارای علائم بوده و از طرف مراکز مربوطه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، علاوه‌بر اطلاع‌رسانی به فرد بیمار به یکی‌ از اعضای خانواده نیز اطلاع‌رسانی شده و چنان‌چه فرد شاغل است به رئیس آن اداره اطلاع دهند تا با حضور آن شخص در محل کار تا پایان درمان ممانعت شود.

استاندار لرستان گفت: نکته دیگری که برای چندمین بار باید به اطلاع برسانیم آن است که اگر ما در روز سیزدهم و روز طبیعت رعایت نکنیم و در خانه نمانیم تمامی زحمات و سختی‌هایی که همه مردم متحمل شده‌اند بی‌فایده خواهد ماند؛ لذا از مردم درخواست می‌کنم روز طبیعت را در خانه بمانند و به طبیعت نروند.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای ممانعت از حضور احتمالی برخی از افراد کم‌توجه، گفت: تمامی بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی شهری بسته شده و مسیر تفرجگاه‌های استان مسدود شده است. همچنین دستور قطع آب، برق و همه امکانات زیربنایی صادر شده و هیچ‌گونه خدماتی در این اماکن ارائه نمی‌شود.

استاندار لرستان همچنین به خودروهایی که به این اماکن وارد می‌شوند هشدار داد و افزود: طبق مصوبه در صورت ورود به اماکن ممنوعه مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده و خودروی آن‌ها 30 روز توقیف خواهد شد.

خادمی در پایان ابراز امیدواری کرد مردم لرستان همچنان که تاکنون به همه نکات توجه کرده و همکاری لازم را داشته‌اند، این چند روز هم همکاری کرده و برای حفظ سلامت عموم، به‌ویژه روز طبیعت را در خانه بمانند.

انتهای پیام
captcha